NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasC
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:
Hellrider skrev: Läs "DELAR" innan du börjar muppa dig

kallas ironi men i vanlig ordning så missar du poängen. Hade du orkat läsa tråden så ser du att TechBoy förklarade ett scenario som CarMan motsatte sig att verkstaden minsann gör mera trots att det inte står på fakturan. För kunden är fakturan det enda som talar om vad som har gjorts på bilen och det kan inte åläggas kunden att "gissa" sig till vad som har gjorts utöver detta. Har du inte det på papper så har det i princip inte gjorts och detta kan man inte hävda i efterhand. Sen kan CarMan ha fullständigt rätt i det han säger att man gör mer men se till då att kunden har det på papper. Hedlund skrev ett "tänkt" scenario som varken du eller jag vet om för den enda som vet är TechBoy.

Så stoppa ner stridsyxan och andas Hellrider så jag ger dig samma råd.....Läs hela tråden innan DU "muppar" dig........
m visst men nu var det ju fakturan du prata om eller?och där står ju ingenting om att dom smörjer dörrar etc.
Smörjningen enligt kund låg utanför servicen och begärdes av just kunden och den kan mycket väl stå på fakturan men det förtäljer inte historien, fortsätt läs...............
av Hellrider
AndreasC skrev:
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:
kallas ironi men i vanlig ordning så missar du poängen. Hade du orkat läsa tråden så ser du att TechBoy förklarade ett scenario som CarMan motsatte sig att verkstaden minsann gör mera trots att det inte står på fakturan. För kunden är fakturan det enda som talar om vad som har gjorts på bilen och det kan inte åläggas kunden att "gissa" sig till vad som har gjorts utöver detta. Har du inte det på papper så har det i princip inte gjorts och detta kan man inte hävda i efterhand. Sen kan CarMan ha fullständigt rätt i det han säger att man gör mer men se till då att kunden har det på papper. Hedlund skrev ett "tänkt" scenario som varken du eller jag vet om för den enda som vet är TechBoy.

Så stoppa ner stridsyxan och andas Hellrider så jag ger dig samma råd.....Läs hela tråden innan DU "muppar" dig........
m visst men nu var det ju fakturan du prata om eller?och där står ju ingenting om att dom smörjer dörrar etc.
Smörjningen enligt kund låg utanför servicen och begärdes av just kunden och den kan mycket väl stå på fakturan men det förtäljer inte historien, fortsätt läs...............
mm fortsätt läs du med,läs tex överskriften "1000mila service"
PS. kan inte hjälpa att du är bitter!
Användarvisningsbild
av AndreasC
Vad pratar du om ?

Ändrade mitt inlägg för det var hyfsat elakt. Jag vill inte bli indragen igen i din sandlåda för jag märker att det enda du gör är att sprida elakheter och sabba för andra.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av volvos80
AndreasC skrev:Vad pratar du om ?

Ändrade mitt inlägg för det var hyfsat elakt. Jag vill inte bli indragen igen i din sandlåda för jag märker att det enda du gör är att sprida elakheter och sabba för andra.

Mvh Andreas
varför gör man inte bara så här på volvo?

TEX:

1000mila service
Inkluderar:
Olja+filter
bla bla bla...

TOT: 1200.-

smörjning av gångjärn = 0.-

totalt: 1200.-

Enkelt?

håller med dig =)
av Hellrider

Mvh Andreas
??Det är ju du som inte förstår,,,skit samma orkar inte tjafsa massa dynga med personer som inte är allmänbildade!
Användarvisningsbild
av AndreasC
Hellrider skrev:

Mvh Andreas
??Det är ju du som inte förstår,,,skit samma orkar inte tjafsa massa dynga med personer som inte är allmänbildade!
And he just keeps on going.....
Användarvisningsbild
av CarMan
volvos80 skrev:

Mvh Andreas
varför gör man inte bara så här på volvo?

TEX:

1000mila service
Inkluderar:
Olja+filter
bla bla bla...

TOT: 1200.-

smörjning av gångjärn = 0.-

totalt: 1200.-

Enkelt?

håller med dig =)
du får ,ju alltid ett service protokoll, där står dom rubiker som symboliseras vad som görs.

att exakt skriva vad mekannikenrn gör, blir ju som att läsa en hel bok.

hissade upp bilen kollade på höger fjäderben igen, nu underifrån den verkaar sitta rätt o infästningen är korekt, samtidigt tar jag i länkarmen för att känna på spindel leden & för armen framåt mot gränghämaren, hänger kraftigt i denna samtidigt som jag sneglar på innsidan av broms skivan. Där efter sturrar jag på hjulet för att kunna syna drivaxeldamasken o sed sammtidigt på broms slangen & tjockleken på innre bromslkossan....

hade blivit en väldigt lång faktura....
av Lej
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:
Hellrider skrev: m visst men nu var det ju fakturan du prata om eller?och där står ju ingenting om att dom smörjer dörrar etc.

Det här är ett bra exempel på hur man inte beter sig på ett forum.

Åter till ämnet.

Min åsikt är:
Den extra service som 1,8F motorn behöver är ett oljebyte för att etanolen förstör oljans smörjande egenskaper.
Det enda som jag kommer att tillåta verkstaden att göra är att byta olja och filter och stämla i boken.
Det är stämpeln som gör att jag inte byter olja själv, eftersom det kan bli problem med garantin.
Användarvisningsbild
av CarMan
Lej skrev:
Hellrider skrev:
AndreasC skrev: Smörjningen enligt kund låg utanför servicen och begärdes av just kunden och den kan mycket väl stå på fakturan men det förtäljer inte historien, fortsätt läs...............

Åter till ämnet.

Min åsikt är:
Den extra service som 1,8F motorn behöver är ett oljebyte för att etanolen förstör oljans smörjande egenskaper.
Det enda som jag kommer att tillåta verkstaden att göra är att byta olja och filter och stämla i boken.
Det är stämpeln som gör att jag inte byter olja själv, eftersom det kan bli problem med garantin.

om du lämnar in bilen på 1000 mila service, så är ett olje byte det ända du kommer att få.

men om du lämnar in bilen för en ampasad service som trådskaparen gjorde, så får du en större service & får då bletala mer.

i detta fall trodde trådskaparen att han var smart, när han från gick service programet o skulle ta nått han hört på Internett att man kan göra för att komma undan billigare.
av Hellrider
Lej skrev:
Hellrider skrev:
AndreasC skrev: Smörjningen enligt kund låg utanför servicen och begärdes av just kunden och den kan mycket väl stå på fakturan men det förtäljer inte historien, fortsätt läs...............

Åter till ämnet.

Min åsikt är:
Nä ja håller fullständigt med dig,den där Anders c har ingen bra etik!

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]