Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ok3084
Hej

Hade bilen inne för service i veckan, kör så lite så det blir 1 service/år. Då jag fick tillbaka bilen med updaterad mjukvara så känns den helt annorlunda, tex så växlar den på ett annat sätt samt den känns lite piggare (har ej sportläget i). Känns som den varvar lite högre innan nästa växel lägs i. Det känns som den inte har samma lugna karaktär om man ligger o mys åker efter servicen.

Någon här som vet vilka funktioner som har ändrats i mjukvaran eller upplever samma sak?

Mvh
Kanske fick den ny programvara till lådan och det tar nu ett tag för lådan att vänja sig vid din körstil igen?

Nu var det 9 månader sedan jag servade men jag märkte ingen skillnad efter den i detta avseendet.

/Martin
MartinS:

så lådan känner alltså av min körstil och anpassar sig efter mig? detta hade jag ingen anning om. vet du om man kan se vilka andra uppdateringar som fanns med i senaste mjukvara?
Tack för svaret.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]