Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#739514
jpennerb skrev:Att torka instrumentpanelen behövs aldrig, hur skitar men ner där? :D
Vadå.. Klart den blir skitig! Jag sätter alltid på färdhållaren och lägger upp fötterna på instrumentpanelen.. gör inte du det? :lol: :wink:
#739545
Lucif3r skrev:
jpennerb skrev:Att torka instrumentpanelen behövs aldrig, hur skitar men ner där? :D

Damm :wink:
Kan inte säga att damm är smuts. Och att torka bort damm är svårt. Bättre att köra med borstmunstycket med dammsugaren så får man verkligen bort allt runt knappar och spakar :D

Skitit blir det därimot på trösklar, nedre delen av dörrar, runt pedaler, bakom förar och passerarsäten där skor lätt skitar ner. Där kan kan vara bättre att ta lite ljummet vatten med en disktrasa.

Brukar torka intrumentpanelen 1ggr/år men ratten torkas 1ggr/vecka minst. För där blir det verkligen skitigt man händerna konstant på ratten.
Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]