Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kj326
Enl. order-spec har bilen levereats med "AQS Luftkvalitetssystem" som ska vara en sensor och multifilter i klimatanläggningen samt möjlighet att aktivera/avaktivera i menyn för klimatinställningar. Enl. volvo-supporten finns inte AQS (kallas också IAQS) i Nordic-paketet så jag hävdar att jag blivit lurad.
Finns det fler V60 eller V70-ägare här på forumet som har "Nordic-paketet" och råkat ut för samma sak?
Senast redigerad av 1 kj326, redigerad totalt 0 gånger.
Googlar man så verkar det som att många annonserat nordic edition som innehållande luftkvalitetssystem. Men kollar man listor på utrustning (finns kopierat till forumet av några medlemmar) så verkar det inte ingå. Öppna och kolla? Det är ju bara att kika om du har ett filter eller ej i den. Brukar gå att skruva sig in till på typ 30 sek.
Användarvisningsbild
av MartinS
Perra83 skrev:O va tusan är fuktsensor för något påhitt?
Fuktsensor är en bra grej, den mäter luftfuktigheten i kupén och kan avfukta med hjälp av AC'n vid behov även om temperaturen ej gör att AC funktionen behövs.

/Martin

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]