Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hur deklarerar du i år?

*Telefon
Inga röster
0%
*Dator + Bank-ID
17
89%
*Signerar pappersarket o skickar in
1
5%
*Deklarerar inte
1
5%
*Köper hjälp för deklaration
Inga röster
0%
Fick lite tillbaka. Inte så mycket, men lite. Jag har ganska bra koll på mina skatteinbetalningar (är ju ekonom, fan vore annars).
Varför lägger man ut summan man får tillbaka?

Tips:
Från och med i år kan man välja att slippa få "pappeskopian" hemskickad när man loggat in hos Skatteverket. Det börjar då gälla från nästa år. Hittas under "Mina uppgifter" och "Avbeställa pappersdeklaration".
matzen10 skrev:
Micce1980 skrev:Varför lägger man ut summan man får tillbaka?
Räntan, Sickan! Räntan.. :)
Nej, men ibland kanske det kan vara klurigt att planera. Ifall man nu vill justera via jämkning.

Ahh kanske skrev lite klumpigt. :D Menade varför man lägger ut summan på ett forum. :) My Bad!

Jag jämkar inte heller för bostadslånet, känner inte för att pilla med det varje månad när man ändå får tillbaka det en gång om året.
Ide´n fick jag då jag sett det på flera andra forum. Så varför inte här, tänkte jag. I Klotterplanket o allt. Här ryms det mesta..! Fast visst, det där med pengar är en helig ko för några. Likväl som "Vad ska du rösta på i Riksdagsvalet?"-tråden kan vara känsligt för en del.
De som vill skriver och tvärtom!

*EDIT: La det en omröstning (överst i tråden).
Håller helt med men undrade då jag sett det på ett flertal forum idag, undrade mest vad man vill uppnå med det. Sk*t samma folk ska ju göra det som gör som glada. :) Kul att få tillbaka i alla fall.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]