Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Rätt dåligt av alla sidor som säljer den att skriva "för Iphone och Android" om det inte går med en Android som inte är rootad. :(
Jag har själv funderat på att köpa en sån... Jag vill inte ha BT då telefonen ju är uppkopplad till bilen med BT när jag kör. Vill kunna använda bilens egna handsfree samtidigt som man kör t.ex Torque..

Gissar att det enda sättet att få det som jag vill ha just nu då är att roota.. :(
Ja väldigt störande att dom marknadsför på det sättet! Sen utan att man får med någon installations anvisning överhuvudtaget. Men blir retur på den! Om inte någon med Iphone vill köpa en av mig! helt ny ;P för en femhundring.
joel80 skrev:Jag vill inte ha BT då telefonen ju är uppkopplad till bilen med BT när jag kör. Vill kunna använda bilens egna handsfree samtidigt som man kör t.ex Torque..
Hur tänkte du nu?
Alltså när jag kliver in i min bil kopplar den automatiskt upp mot min mobil så telefonbok och mottagning av samtal sker via bilen.. jag svarar via rattknapparna och kör samtalet i bilens högtalare. Det gissar jag att du också har då du har en MY12.

Om jag samtidigt ska ha torque igång på mobilen för att se t.ex temperatur och varvtal när jag kör kan jag alltså inte använda en BT-OBD.. Då jag sett att det fanns wifi blev jag glad och funderade på att beställa.. Vilket nu verkar lite kört om jag inte rootar.
joel80 skrev:Alltså när jag kliver in i min bil kopplar den automatiskt upp mot min mobil så telefonbok och mottagning av samtal sker via bilen.. jag svarar via rattknapparna och kör samtalet i bilens högtalare. Det gissar jag att du också har då du har en MY12.

Om jag samtidigt ska ha torque igång på mobilen för att se t.ex temperatur och varvtal när jag kör kan jag alltså inte använda en BT-OBD.. Då jag sett att det fanns wifi blev jag glad och funderade på att beställa.. Vilket nu verkar lite kört om jag inte rootar.
Men du vet BT är radio det också, som WIFI
Så det finns inte en BT kontakt som blir upptagen
Jag vet var BlueTooth är och jag vet vad Wifi är... och jag vet också att jag inte kan koppla upp mot två enheter samtidigt från mobilen med BT. Vad är det som du inte är med på?

Jag menar inte att bilen i sig inte skulle klara att ha en BT-OBD i sig.. men eftersom jag bara använder en smartphone har jag endast en mottagare för både bilens egna BT och för en eventuell OBD.
joel80 skrev:Jag vet var BlueTooth är och jag vet vad Wifi är... och jag vet också att jag inte kan koppla upp mot två enheter samtidigt från mobilen med BT. Vad är det som du inte är med på?

Konstig mobil du har... Jag kan då koppla upp mig mot flera BT saker med min HTC One S, morsans Xperia P, min TF101, samt min gamla ZTE Blade.
Samtliga kör android från 2.2 till 4.1.
Åh faan.. Jag har nämligen torskat på det när jag försökte koppla upp mot min fristående Garmin i bilen samtidigt som mot bilens BT. Har en Samsung Galaxy S3.

Kan det vara så att du när du kopplat upp mot flera saker inte använt samma "funktioner"?
Isåfall kanske det kan funka med en BT-OBD samtidigt.. vad kommer den upp som för slags enhet i mobilen?
Ja, lite underligt verkar det vara att det inte fungerade för dig. Jag kan iallafall köra torque via bluetooth samtidigt som jag både streamar Spotify och använder headset funktionen, allt på samma gång. Inte nog med det så kommer ljudet från torque också ut i bilens högtalare, samtidigt som musiken. Jag har en Samsung galaxy S2. Dock rootad och med cm10 (modifierad mjukvara), men det borde inte göra någon direkt skillnad då samma "bluetooth stack" används :smile:

Att detta fungerar så bra som det gör var en positiv överraskning då hela sensus-systemet, bluetooth och jag har en tendens att inte alls komma överens!
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]