Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengan87
tjenare!.

Har en volvo 850 97.a som har fått rost på bakskärmarna som jag har tänkt å fixa till.
någon som har bra tips så det håller sig. för jag fixa två framskärmar för något år sen och det börja om igen :S dom punkt blästra jag men tror det va små håll i den skärmen och gjorde inget år andra sidan utan kasta bara på lite färg där.

här har jag blästra lite
http://www.bilddump.se/bilder/201303201 ... 50.200.jpg

och detta är andra sidan.
http://www.bilddump.se/bilder/201303201 ... 50.200.jpg
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Rost kommer alltid tillbaka, förr eller senare. Sad but true.
Men för att få bästa resultat bör man kapa bort all rost och svetsa dit ny, fräsh plåt, som man rostkyddar och kittar ordentligt, använder så lite spackel som möjligt och inte lackar med någon sprayburk köpt på närmsta lågvaruhus.
2-komp är det som gäller om man vill att det ska hålla så länge som möjligt.
av bengan87
Okej. men å svetsa bilplåt har man hört inte ska vara det lättaste?
och sen ska man ju lyckas få plåten bra å :shock:

men å blästra rosten måste ju bara bäst? som man får bort allt rost :?:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Blästring är det näst bästa man kan göra, men har plåten väl börjat rosta så är plåten redan försvagad och på så vis skörare och mer känslig än ny fräsh plåt.

Att svetsa bilplåt är väl inga större konstigheter. Det gäller väl bara att ha koll på svetsen så man inte bränner igenom eller slår plåten.
Det finns, eller fanns iaf, ekonomiplåt att köpa som man kan kapa upp i den bit man behöver och sen svetsa på. Då slipper man krånglet med att banka och forma plåt själv iaf. Kostar ju dock en slant...
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]