Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mage
Har nyss skrivit en tråd om att jag ville ha nya mjukvaran i ICM för att få Sensus 3.
Fick nya mjukvaran i måndags och allt verkade bra...

Nu är det så illa att det är mer eller mindre omöjligt att prata i handsfreen efter att blåtanden uppdaterats!!
Det fräser och hackar och är i princip oanvändbart på andra sidan.
Det hörs alltså lika bra som tidigare i bilen men den man pratar med säger att det är värdelöst ljud från mig.

Kan det vara så illa så det är nya versionen av Bluetooth i bilen som orsakar detta??
Gick som jag skrev i andra tråden från version 4.nånting till 5.00.17U.

Är det kanske detta som orsakar blåtands problemen i MY13 också??

Var ju inte direkt detta jag förväntade mig när mjukvaran uppdaterades

BTW så är kärran en V70 D3 momentum MY12 om det har någon betydelse
Detta låter exakt som det problem jag har, fast bara ibland. Tidvis går det utmärkt. Det fanns en teori här om att WiFi kunde störa ut Bluetooth, men nu har detta hänt även när jag inte hade WiFi igång på telefonen.
av Rebban
Har skrivit om samma problem som jag har. Har kontaktat Volvo sedan förra veckan utan svar. Min åf ligger på men kan inget göra. Så less på skitet
av Mage
Men om det bara är mjukvaran (5.00.17U) till blåtanden så kan det ju inte vara hela världen för Volvo att släppa en buggfix!?
Eftersom min gick fint med version 4.X men inte alls med version 5.X av blåtanden...

Då kan de ju inte skylla på nån jäkla avståndsgrej mellan telefonen och vad nu grejen hette!?

Det luktar mjukvarufel, i varje fall när det gäller min bil. Kan ju vara olika problem iofs.
Mage skrev:Men om det bara är mjukvaran (5.00.17U) till blåtanden så kan det ju inte vara hela världen för Volvo att släppa en buggfix!?
Eftersom min gick fint med version 4.X men inte alls med version 5.X av blåtanden...

Då kan de ju inte skylla på nån jäkla avståndsgrej mellan telefonen och vad nu grejen hette!?

Det luktar mjukvarufel, i varje fall när det gäller min bil. Kan ju vara olika problem iofs.
Har dragit ett mail till Bilia, har luft fram det som kommit upp här. Väntar svar från de.
Tänkte höra hur det gått för er med blåtandsstrulet efter uppgradering av ICM?

Jag har drabbats av precis samma strul, bilens Blåtand vägrar nu hitta min Iphone 5..

Har det löst sig för er och isf hur löste ni det?
Krollspell skrev:Tänkte höra hur det gått för er med blåtandsstrulet efter uppgradering av ICM?

Jag har drabbats av precis samma strul, bilens Blåtand vägrar nu hitta min Iphone 5..

Har det löst sig för er och isf hur löste ni det?

Hej,

Jag har tidigare skrivit om mina problem, jag har Bilia som Åf i Uppsala, fått grymt bra hjälp av de och de fick OK från Volvo att byta ut hela skitet. Det är en fet stor glump. Hur som helst, för mig har det gått bra, den kan hacka då ch då men inte ens i närheten av det som var innan. Bytet gick på en dag och mjukvaran är densamma som tidigare dvs 5.00.17 eller vad det nu var som alla har problem med.
Jag kan ha telefonen vid kopphållaren nu utan problem samt i många fall fästa den vid utblåset under skärmen. Inte en samtal har bytits samt Soptify har funkat exakt som den ska. det finns lite små störningar ibland men som sagt , väldigt nöjd och Bilia har gjort allt det kan. +++ till de
Efter ett tips provade jag idag att göra en sökning via bilens telefonmeny. Till min förvåning hittade den då plötsligt min mobil och allt funkar nu som det ska, även Spotify!
av Rebban
?? Är väl en vanlig funktion, använder den varje dag..... Skulle den göra det hela stabilare???
Rebban skrev:?? Är väl en vanlig funktion, använder den varje dag..... Skulle den göra det hela stabilare???
Hur menar du nu? När jag försökte hitta min tfn så fanns den inte med när jag sökte via media/Blåtand. När jag däremot sökte via telefon/hitta tfn då kunde den plötsligt hitta den.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]