NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TechBoy
Jag hade inne min V50 1.8-06 nyss på första servicen, en s.k mellanservice eftersom bilen inte rullat 2000mil. Min har rullat 1500 mil.
Servicelampan tänds ju efter vad som uppnås först (mil eller efter 12mån)
Det som de gjorde var följande:

Byte Olja + filter samt uppsmörjning av gångjärn i dörrar. (inför vintern)
Detta kostade mig 1206:- på Helmia bil i Karlskoga. Smörjningen var något som jag la till själv och det var värt de ca 80 spänn extra.
Användarvisningsbild
av CarMan
TechBoy skrev:Jag hade inne min V50 1.8-06 nyss på första servicen, en s.k mellanservice eftersom bilen inte rullat 2000mil. Min har rullat 1500 mil.
Servicelampan tänds ju efter vad som uppnås först (mil eller efter 12mån)
Det som de gjorde var följande:

Byte Olja + filter samt uppsmörjning av gångjärn i dörrar. (inför vintern)
Detta kostade mig 1206:- på Helmia bil i Karlskoga. Smörjningen var något som jag la till själv och det var värt de ca 80 spänn extra.
nä nu är du fel ute, du också.
dom kolla tillexempel bromsar också.

Varför skriver du & många andra att dom gjorde bara detta, när det inte stämmer?
av hedlung
Detta är ju rätt allvarligt på två olika sätt!!

1. Antingen får inte kunden reda på allt som är gjort, utan bara valda delar
2. eller så görs inte alls ska göras...

Förutsatt att inte kunden bara minns valda delar... :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
hedlung skrev:Detta är ju rätt allvarligt på två olika sätt!!

det är oerhört vanligt att kunderna bara tror att dom delar som står på fakturan är det man gör
Användarvisningsbild
av AndreasC
CarMan skrev:

det är oerhört vanligt att kunderna bara tror att dom delar som står på fakturan är det man gör
Ja det är ju oerhört korkat av kunden att tro att det som står på fakturan är det som är gjort när kunden borde veta att verkstaden gör så mycket mer än så..DOH !

I min enfald så trodde iaf jag att det som är på fakturan är det som gäller... :shock:
av Hellrider
AndreasC skrev:
CarMan skrev:

Ja det är ju oerhört korkat av kunden att tro att det som står på fakturan är det som är gjort när kunden borde veta att verkstaden gör så mycket mer än så..DOH !

I min enfald så trodde iaf jag att det som är på fakturan är det som gäller... :shock:
Läs "DELAR" innan du börjar muppa dig
Användarvisningsbild
av AndreasC
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:
CarMan skrev: det är oerhört vanligt att kunderna bara tror att dom delar som står på fakturan är det man gör

kallas ironi men i vanlig ordning så missar du poängen. Hade du orkat läsa tråden så ser du att TechBoy förklarade ett scenario som CarMan motsatte sig att verkstaden minsann gör mera trots att det inte står på fakturan. För kunden är fakturan det enda som talar om vad som har gjorts på bilen och det kan inte åläggas kunden att "gissa" sig till vad som har gjorts utöver detta. Har du inte det på papper så har det i princip inte gjorts och detta kan man inte hävda i efterhand. Sen kan CarMan ha fullständigt rätt i det han säger att man gör mer men se till då att kunden har det på papper. Hedlund skrev ett "tänkt" scenario som varken du eller jag vet om för den enda som vet är TechBoy.

Så stoppa ner stridsyxan och andas Hellrider så jag ger dig samma råd.....Läs hela tråden innan DU "muppar" dig........
av hedlung
Japp, lugn och fiiin nu allihopa :D

Jag kan tänka mig att det kan vara som CarMan säger (och det KAN finnas skäl till att man inte skriver ut ALLT)
MEN
jag tycker ändå det är helt kass att man inte på ett enkelt sätt kan få reda på ALLT som är gjort - och det enklaste hade ju varit om det skickades med en spec alt. står på fakturan.
Som sagt, hur f-n ska man kunna GISSA vad som görs? :D

Vi får försöka på verka litet på våra verkstäder.

Le nu, snart är det hjul! :D :P :) :o :cry: :twisted: ...... :?:
Användarvisningsbild
av AndreasC
hedlung skrev:Japp, lugn och fiiin nu allihopa :D

Jag kan tänka mig att det kan vara som CarMan säger (och det KAN finnas skäl till att man inte skriver ut ALLT)
MEN
jag tycker ändå det är helt kass att man inte på ett enkelt sätt kan få reda på ALLT som är gjort - och det enklaste hade ju varit om det skickades med en spec alt. står på fakturan.
Som sagt, hur f-n ska man kunna GISSA vad som görs? :D

Vi får försöka på verka litet på våra verkstäder.

Le nu, snart är det hjul! :D :P :) :o :cry: :twisted: ...... :?:
Du har helt rätt. Trevlig helg alles. :P
av Hellrider
AndreasC skrev:
Hellrider skrev:
AndreasC skrev: Ja det är ju oerhört korkat av kunden att tro att det som står på fakturan är det som är gjort när kunden borde veta att verkstaden gör så mycket mer än så..DOH !

kallas ironi men i vanlig ordning så missar du poängen. Hade du orkat läsa tråden så ser du att TechBoy förklarade ett scenario som CarMan motsatte sig att verkstaden minsann gör mera trots att det inte står på fakturan. För kunden är fakturan det enda som talar om vad som har gjorts på bilen och det kan inte åläggas kunden att "gissa" sig till vad som har gjorts utöver detta. Har du inte det på papper så har det i princip inte gjorts och detta kan man inte hävda i efterhand. Sen kan CarMan ha fullständigt rätt i det han säger att man gör mer men se till då att kunden har det på papper. Hedlund skrev ett "tänkt" scenario som varken du eller jag vet om för den enda som vet är TechBoy.

Så stoppa ner stridsyxan och andas Hellrider så jag ger dig samma råd.....Läs hela tråden innan DU "muppar" dig........
m visst men nu var det ju fakturan du prata om eller?och där står ju ingenting om att dom smörjer dörrar etc.

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]