Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
En framvagninställning kräver referenspunker, vilket man tar ifrån bakvagnen. Om då bakvagnen står åt h-e, så blir ju framvagnen att stå minst lika åt h-e. Det var den förklaringen jag fick iaf.

Efter att ha åkt en halv sommar med åt h-e felinställd framvagn kan jag säga att det om nått går bilen spårkänslig, understyrd och allmänt olustig att köra lite.. "aktivt" med...

Jag betalade f.ö. 800kr för 4-hjulsinställning på volvo. Sen dess går den som ett strykjärn på vägen :P .. Eller ja, så mycket "strykjärn" man kan få med orginal, säkerligen lite slitna, dämpare :lol:
av JanneV70
På min har dem gjort 4-hjulsinställning med kassa bussningar i bakvagnen vilket resulterat i spårkänslighet och allmän otrevlig väghållning.
Beställt timme på Mekonomen i Åmål för ny bussningar och 4-hjulsinställning :)
av uppsala8
var & skulle ställa in idag & då såg killen att bärarmslänkfästet rörde sig ordentligt. så ska byta den så lär problemet vara löst trodde han.
jävligt att byta eller. vart e bäst att beställa ifrån.? går delen som bussningen sitter i att byta löst eller måste hela sidan bytas.?
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]