Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mupphack
Hej igen!

Min Kylvätskenivå lampa började blinka och hålla på för ett tag sedan för att numera lysa konstant, men det har alltid varit bra med vätska i behållaren "ja, ja har kollat när den är kall också".

Jag tänkte först att givaren kanske var kass, men läste sen att det finns någon slags flottör i behållaren. Kan det vara den som är kass då eller? För jag tog loss nivå grejen men den såg ju fin ut, kan ju visserligen vara paj endå.

Är det någon av er som haft liknande problem eller har någon idé?
av rid54
Om det är en flottör, så kolla att den flyter :wink: . Flyter inte = felmätning av nivån...
Annars gillra upp den och se om lampan slocknar när den kommer lite högre upp, det kan ju vara ett fel i kontakten.
Mvh
/RID
av rid54
Kan ju inte din bilmodell i detalj, men många lösningar är ju inte "Volvospecifika". Om det finns sladdar till behållaren sitter det nog ett mätdon där, men ser du att det finns vätska och det ÄNDÅ larmar om dåligt med vätska, så är det nog snarare mätdonet än dina ögon som felar. Det kanske inte är en klassisk flottör, men nån mätanordning finns det säkert för vätskan. Kolla om det står nåt i instruktionsboken (lampan kan betyda något annat också, liksom).
Mvh
/RID
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]