Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wkarlsson
Hej köpte en 850 gl 94 härom veckan, men det saknades dosa till larm/c-lås. Tänkte det vore kul att få i gång det så om det är någon som har en vga 1 dosa över vore jag tacksam. Som jag förstår på bruksanvisningen till larmet ska det vara en grå ful sak =)
av Droopy
fins det någon lär den vara väck iaf, kolla Ebay, fans en del där för några år sedan. En ny kostade då 800pix på Volvo, kanske billigare idag.

men jag har för mig att Cobra dosorna fungerade till VGA I fast de kanske är lika svåra att hitta i fungerande skick idag.
Användarvisningsbild
av Nexus
På detta forumet har vi en köp/ sälj/bytes avdelning . Där läggen man in tex köpes annons.
av JT855
Hade faktiskt ett komplett VGA I med två fjärrar som jag sålde för några månader sen :) Så fjärrar finns, dock ganska ovanligt att dom finns kvar med bilen. En var grå och den andra var målad svart med spritpenna :) Men ett tips är ju att hålla lite utkik på tradera, där brukar man då och då se dessa fjärrar, kan gå för 100-350:- st. Ibland kan det dock löna sig att byta larm istället, har betalat ca 850:- totalt för mitt VGA II med fyra orginal fjärrar...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, VGAII är betydligt mer vanligt, och fjärrisar finns att köpa nya lite överallt för mellan 4-500kr.
Normaltpriset, vad jag sett, för ett komplett VGAII larm med 2 fjärrisar brukar ligga på runt 1000kr. Det är då relä, tuta, glaskross och huvlås, samt fjärrisar då.

Ska du leta efter VGAI saker så föreslår jag dig att leta bland 7/900-serien. VGAI verkar vara mer vanligt där upp t om -93 iaf.
av wkarlsson
Om man byter till vga 2 är det bara relät man behöver byta. Är mest ute efter fjärr funktionen till c låset.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]