Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ringde precis bilia igen för att få prata med någon som kan svaret på detta.. Han sa att det bör finnas inbyggt eftersom att 98års model tydligen inte skulle ha någon mjukvara man kan installera. Men efter att ha fått prata med 3 olika tekniker fick jag ändå inget svar, ingen visste vad man ska göra.... Blir galeeeennnn!!
En del säger att det är en software och pinkod en del säger bara s.w, en del bara pinkoden...vem vet?
Svinigt om Bilia tar betalt för softwaren då den är den dyra delen enligt dem då.
Sådärja, nu har jag lämnat in bilen hos bilia, och fick svaret att det inte fungerar att installera färddator på Volvo V70 98 2,5. Även om man byter instrument osv. Det skulle fungera om jag bytte till en större motor. Men nej tack.

Så tack ändå ni som varit delaktiga i tråden.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
johanlind skrev:Sådärja, nu har jag lämnat in bilen hos bilia, och fick svaret att det inte fungerar att installera färddator på Volvo V70 98 2,5. Även om man byter instrument osv. Det skulle fungera om jag bytte till en större motor. Men nej tack.

Så tack ändå ni som varit delaktiga i tråden.

Skit snack. Motor spelar ingen roll. 2.5or finns med färddator också så...
av Uninium
Är dom totalt brända i huvudet? tom snikvarianten 2.0 finns för fan med färddator.
Är det ett gäng babianer som jobbar på den verkstan eller?

Skicka ett mail till en annan nära volvoverkstad och fråga vad det kostar att aktivera färddator i din V70.
Annars är det bara att leta efter ett "nytt" mätarhus med färddator aktiverad.Jag har själv kört med s/v70
mätarhus med fungerande färddator i en tidigare 850 jag hade.
Tycker själv att det var sjukt skumt.. Om det finns ett färdigt uttag för färddator ska det väll fungera att aktivera den på något sätt??
Frågade även om det gick med nytt mätarhus osv, då sa han nej eftersom att min motor är 10 "ventiler" och det behövs 20. Alltså en ny motor behövdes enligt honom men vafaaaan vad arg man blir!
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]