Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Om man har behov av att lyfta hela bak- eller framvagnen och inte bara ett hjul i taget är de små domkrafterna för några hundra kronor inget vidare. Anledningen är inte att de lyfter dåligt utan att de helt enkelt är för små. Framvagnen lyfter man t.ex. ju ofta någonstans mellan framhjulen. Med en såpass liten domkraft måste man mer eller mindre sträcka sig in under bilen för att kunna manövrera pumpskaftet. Vilket är både obekvämt och farligt.
joel80 skrev:Inte behöver du extrastötta bilen för att byta däck... Ska du mecka och ligga under bilen kan det däremot vara en bra idé.

Själv är jag sjukt sugen på en elektrisk..
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... ton-15367/

Fattar att det inte är superkvalité, men nog ska den väl kunna funka för hjulbyten under några år. :)
ADVARSEL !!!!!IKKE kjøp den, den bryter sammen i nederste ledd, det er bare presset "tenner" i platen. Kjøpte en slik, ikke på biltema, men 100% lik. Tror det var 2 tonn den skulle tåle, løftet opp en campingvogn på total vekt 1700kg. Altså 850 kg på jekken og den brøyt sammen. Se på tenna på det nederste leddet så skjønner du! :-O)
Oj då.. Så trist... Jag som vill ha en elektrisk!
:(
joel80 skrev:Oj då.. Så trist... Jag som vill ha en elektrisk!
:(
:D du kan få min billig! Egentlig burde jeg levert den tilbake,me den var et år gammel og det er langt til butikken. er å treffe i karlstad hele sommeren.
Haha.. men hade inte den gått sönder när du lyfte husbilen?!

Jag är inte speciellt nära Karlstad i sommar heller.. Bor i Gävle och har ingen planerad resa söderut. :)
joel80 skrev:Haha.. men hade inte den gått sönder när du lyfte husbilen?!

Jag är inte speciellt nära Karlstad i sommar heller.. Bor i Gävle och har ingen planerad resa söderut. :)
Den holdt til 2 hjulskift og røyk da jeg skulle jekke opp hjulet på camping vogna, vekta på vogna er 1700kg så det blir 850kg påjekken. Så på bildet på biltema og du ser tydelig de dårlige tenna nederst i krysset.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]