Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag när jag lämnade in min V70 på 12000 mils service sprang jag runt och provade alla nya bilar som fanns i hallen. Skönt att inga säljare kommer och stör än :D

Är det så att stolarna i XC70 och XC60 är högre monterade än V70 stolarna? Känns så, skall man sitta högt i en hög bil bara för att man skall köper en hög bil? Jag vill inte det iaf. Nu var det inga elstolar på de XC70/XC60 stolarna som jag satt i, det är det däremot i min och i den V70 som jag provade i bilhallen
Hej
Jag har en xc70 och monterade stolar (inscription) från en v70ii. Och jag kan nu slå huvudet i taket när jag kör stolarna i topp. det kunde jag inte med mina original. originalen är elstolar från 2009 xc70. Nya Inscription stolarna är el med fläktar från 2012 v70.
Hoppas detta hjälper dig. om det är skillnad på årsmodeller eller olika skinnstolar.
jag menar inte stolarna i sig, jag menar om ramen som stolen står på är lite högre för att stolen skall komma högre upp för att förstärka SUV känslan när man sitter i bilen
jag menar bottenplattan som stolen står på
är du säker på det? känns som bottenläget på V70 är lägre ner än xc70 i lägsta läget
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]