Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tänkte på en sak... Visserligen en smaksak men lite åsikter skadar aldrig.
Jag funderar på att slita bort träinläggen i centerkonsolen och mittkonsolen, och lacka det i samma stuk som innerhandtaget (silver med lite blå skiftande).

Vad tror ni om det?
Anledningen till att jag fudnerar på att göra mig av med trä't är dels för att jag inte är så superförtjust i trä, och dels för att den är sönder på mittkonsolen (vid handbromsen, tydligen nå ungar som slitit bort i bilens tidigare liv).

Många tänker säkert "varför inte köpa alu panelerna istället", och det finns några orsaker till det...
1. Kostar pengar :P
2. Jag funderar på att bygga om centerkonsolen. Flytta ECC-panelen osv...

Personligen tycker jag handtags-sargerna blev bra, men är osäker på om det skulle se bra ut på så stora delar?
Ös på med åsikter nu :D
Dåligt med åsikter tycker jag :P
Men efter att ha lekt runt i PS lite så lutar det faktiskt åt att det blir blanksvart som mätarhållaren (fast snyggare, fick ju slut på lacken halvvägs typ när jag gjorde den).

Jag är inte så jäkla haj på PS (inte hållt på med det på typ 8 år lol), men här är ett par bilder iaf...
Det silvriga blev inte så jättebra så ni får använda fantasin och jämnföra med bilderna på handtagen för att det ska bli rättvist :)

Slänger upp en hur det ser ut i dagsläge också:
Bild

Bild

Bild
av SEpaket
Är det inte 850-säten i din V70?
av 2444ever
Silver.
Personligen tycker jag att det är svårt att få svart snyggt, minsta lilla miss så blir det lätt sunkigt. I så fall matt svart, ev. lite åt aksgrå-hållet. Men min röst blir på silver, nu har jag ju inte sett det du målat i silver i verkligheten så svårt att säga.
På bilden du lekt med färger tycker jag att den med svart blir alldeles för ...svart.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SEpaket skrev:Är det inte 850-säten i din V70?
Har ingen aning. Dom ser inte likadana ut som dom i 855an iaf, men jag har funderat lite själv om det verkligen är V70 säten som sitter där.
Nåja, dom är bekväma iaf och man sitter bra :)
2444ever skrev:Silver.
Personligen tycker jag att det är svårt att få svart snyggt, minsta lilla miss så blir det lätt sunkigt. I så fall matt svart, ev. lite åt aksgrå-hållet. Men min röst blir på silver, nu har jag ju inte sett det du målat i silver i verkligheten så svårt att säga.
På bilden du lekt med färger tycker jag att den med svart blir alldeles för ...svart.
Ja, visst är det svårt att få till svart, riktigt kinkig färg. I ärlighetens namn så på den svarta bilden jag gjorde i PS, så drog jag faktiskt bara ner bringhtness och contrast på den silvriga bilden, en operation som tog typ... 20sek? :lol:

Troligen kommer jag leka (IRL) med askkoppen bak innan jag bestämmer mig. Prova först i silver sen i svart. Om båda blir åt h-e så blir det väl kolfibervinyl eller nått istället :P
av SEpaket
Lucif3r skrev:
SEpaket skrev:Är det inte 850-säten i din V70?
Har ingen aning. Dom ser inte likadana ut som dom i 855an iaf, men jag har funderat lite själv om det verkligen är V70 säten som sitter där.
Nåja, dom är bekväma iaf och man sitter bra :)
Jovisst är det sådana halvskinnsäten som satt i 850, jag blir mer och mer säker ju mer jag tittar. Halvskinnet i V70 såg helt annorlunda ut. Ja, stolar som stolar, 850 och S/V70 är ju nära besläktade.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 54

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]