Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frede
Hej!

Helt plötsligt har READ-knappen slutat fungera. Jag kan alltså inte nollställa meddelanden i displayen. Efter ett tag släcks ju meddelanden i alla fall men det innebär ju t.ex. att jag inte kan slå av dieselvärmaren om jag väl slagit på den 8-(
Hur sannolikt är det att detta är ett mjukvarafel eller är det troligast att knappen trasig helt enkelt?

VOLVO B + V70 -08
av mattish
Dieselvärmaren slår man väl av med resetknappen...

EDIT: Och nu trillade poletten ner att den tänder "varning" att värmaren är aktiv och den tända "varningen" går inte få bort så att du kan stänga värmaren.. Sorry...
Användarvisningsbild
av hollan
Mest troligt är de spaken som behöver bytas
Användarvisningsbild
av apersson850
Händer tydligen att det gnagar sönder någon kabel inne i spaken, när man bländat av en gång för mycket eller så. Den händige gräver lite i spaken och lödar om, övriga köper nya.
av HaagXx
Samma problem på min xc70 nu men jag märkte att om jag har spaken i vänsterläge dvs att man har den i det läge där man blinkar vänster, då fungerar knappen. Men det är till 99% säkerhet att det är spaken som behövs bytas.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hade ett liknande problem med vindrutetorkarspaken på min 850 Turbo, när jag hade den. Bara att öppna spaken, laga kontaktproblemet och sätta ihop den igen. Kostade en hobbytimme, sparade mycket frustration.

Stort tack för snabbt svar Micce1980.... gjor[…]

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]