Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det nån som råkat ut för att det rinner en massa skräp från sidospeglarna när man tvättar bilen ?? ?:-/
Det är vit sörja med små små korn i och jag börjar fundera på om det skulle kunna vara aluminium i huset som ärjat .
Det sura är att det blir ju ränder på lacken som nu inte går bort ,har visserligen inte polerat ännu,dags i Maj. :evil:
Men det är riktigt fult och jag som tvättar (utan avfettning) 2 ggr i veckan och torkar alltid torr bilen men de jädra ränderna ,de sitter då kvar. (S)
Tänkte kolla om det är någon annan som råkat ut för detta och om någon vet hur jag kan ta isär spegelhuset för att kika på det,börjar ledsna nu :(

Bilen är ju ändå en 2008 II.

Nån som vet ??
Hej, märkte detta på min S80 förra veckan när jag spolade av den. har dock inte fått några ränder på min men ser att det rinner ut vita korn från spegeln på höger sida. spolade upp i hålet så fick det rinna ut och så spolade jag igen några gånger så fick det vita rinna ut mellan gångerna och upplever att det kommer mindre korn nu.
Men ska ju självklart ta reda på hur man plockar ner skiten så man får ordning på det.
Vet inte om det spelar nån roll men min bil har infällbara speglar, om någon vet vad det är för bös.
Vägsalt för mig. Rinner från speglarna och dörrhandtagens infästningar. Om jag inte sköljer rikligt, rinner lite av saltet och blir en vit rand. Så smaka lite på det? Vid "blixthalka" vräks det på lite extra och gör bilen full med salt och den tar sig in i alla j-vla skrymsen.
Så ja,då var det kontrollerat och som jag befarade,det har ärjat skiten,vad är det för jädra skräp i godset idag,håller ju inte emot något ,så det blir till att riva bort spegelhusen och blästra och ev lacka till dem alt köpa beg för 1500 kr st men vem vet hur länge de håller ????? Så det var ingen kul syn,Tänk på det ni som ev har dessa ränder och det kommer ut fina vita korn när ni tvättar så att ni inte går och tror att det bara är salt,för troligtvis är det ju inte det och det är ju trist att det förstör lack & annat. :roll:
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]