Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lej
#73814
blizzy skrev:det som kan hända är att ventilen hänger sej,å då blir det som pyspunka,därför ska man inte lufta när det är kallt.har själv råkat ut för det.
En undran bara, är det inte fukt/vatten som kommer in vid luftningen och fryser så att ventilen blir otät?
av Cicaro
#74145
Det som dock är sanning i myten rä att man måste tänka sig för när man fyller på luft i extrema temperaturer. men då handlar det snarare om att om det är 2-3 plusgrader när du slänger på sommarsulorna så har du inte rätt tryck när det blir 20-30 plusgrader och vice versa. men detä r ju för att du ska få bra väghållning och vettig beninsförbrukning+däckslitage som du ska kolla :) och bra ventiler ska utan problem klara våra väder i sverige jag har aldrig haft prob med ventiler. Bästa är att kolla luften i däcken nån gång i månaden i samband med att man ändå är på macken och tankar. Speciellt inför långturer brukar jag alltid kolla luften i däcken när jag gör vanlig service för att veta att bilen går som en klocka hela resan :)
Multirem V60 D4 181 hk

Stämmer ju bra, kamremsbytet skedde vid cirka[…]

Hej, jag är ny här på forumet men […]

Okej tack för infon. Dessvärre så […]

Värt att tänka på: slits belä[…]