Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrågor
Julisgranis: Självklart har jag sökt innan jag själv ställer frågan, men jag har känt att jag inte fått min fråga riktigt besvarat genom det jag läst.

Tack så mycket för din hjälp.

Mvh
av VolvoFrågor
Idag har jag lossnat på turbon och avgasdelen för att kolla så det inte är där felet sitter.
Vet inte riktigt hus jag ska prov trycka den men det löser sig nog, så får vi se om det är där det spruckit eller nåt.
Ska plocka ner oljekylet imon om jag som sagt hittar den. Då det verkar vara olika på automat och manuell.

Fortsättning följer.....

Mvh
av julisgranis
Du ska inte riktigt gå på vad som står där på reservdelstexten, utan gå på originalnumret. Det är den oljekylaren som passar på min (manuell). De har inte alltid koll på vad de skriver =). Det är den kylaren som passar de flesta Volvos.
Användarvisningsbild
av Vojje
VolvoFrågor skrev:Okej men som sagt det är fortfarande en manuell jag har, men samma då som automat menar du?
Det är väl frågan om ett oljekyl för motoroljan. Inte lådoljan. Sällan att man kyler oljan i manuell låda.
av VolvoFrågor
Lite uppdatering!

Bytte turbon då den gamla just rullat 27 000, tagit komp prov och det visade bra värden över alla cylindrarna. Ska börja skölja ur systemet! Tips på vad jag kan använda att skölja rent och låta gå varmt med och sedan tömma. Vet ej o problemet med oljan är löst ännu. Antar att nästa steg att kolla är oljekylet då.

Haft motor elektronik lampan som lyser men idag efter jag haft loss tändspolarna så släcktes den men dock tändes efter att motorn stängdes av och startades igen. Ska snart prova igen att komma in i bilens dator och läsa av felkoder. Ingen i Kungsbacka som kan låna mig friska tändkablar och tändspolar till V40 T4 -98 så jag kan prova om det är där felet ligger?

Mvh Christian
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]