Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej så Softloadern har man egentligen bara nytta av om man till skifta mellan olika effekter.?

Skulle man tex kunna 'Ta bort' effekten under vintern och i med det igen vid sommaren?
Typ som dieselboxar funkar?
Jonas_latt skrev:Okej så Softloadern har man egentligen bara nytta av om man till skifta mellan olika effekter.?

Skulle man tex kunna 'Ta bort' effekten under vintern och i med det igen vid sommaren?
Typ som dieselboxar funkar?

Ja exakt, om du lämnar bilen på service och dom gör något med datorn i bilen så försvinner ibland chippet. Skulle det vara så så kopplar du in softloadern och lägger in chippet på nytt. Om dom ändrar ännu mer i datorn är det inte säkert att chippet kommer att fungera som det ska, då läser man ut motorns original värden, och skickar med hjälp av softloadern och datorn ner till Nederländerna där Rica har sin utvecklings enhet. När dom har ändrat om parametrarna så dom stämmer för programvaran i din bil kommer det ett mail att det finns uppgraderingar att hämta till din bil som är anpassat för den, tar ca 1 arbetsdag.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]