Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xuri
joel80 skrev:
Xuri skrev:om han jobbar som volvomek kunde du fått svart på vitt vilket datum som felkoden sattes.
dock nollade han felkoderna å tog även bort spåren.

dvs dina bevis är helt borta å du har ingen chans å försöka driva nått mot bilförsäljaren.
Du har följt tråden dåligt. Bilprovningen har ju dokumenterar felkoden före han köpte den.. samma felkod som sen inte var nollad vid nästa besiktning. Det ger mer än nog med bevis om det nu skulle behövas.

Japp å dom kanske nollade felkoder efter bilprovningen ? vad vet du ?

Hade volvomeken sparat loggen på när felkoden sattes kunde dom inte sagt nått.

de är ju lätt för försäljaren å säga att ja men de nollade vi efter bilprovningen... den måste kommit igen å nu e bevisen borta.
Användarvisningsbild
av joel80
Xuri skrev: Japp å dom kanske nollade felkoder efter bilprovningen ? vad vet du ?

Hade volvomeken sparat loggen på när felkoden sattes kunde dom inte sagt nått.

de är ju lätt för försäljaren å säga att ja men de nollade vi efter bilprovningen... den måste kommit igen å nu e bevisen borta.
I en tvist där ord står mot ord tror jag att TS ord kommer att väga mer då han kan lägga fram de form av bevis han har i och med besiktningen innan han köpte och den nu efter han köpt.
Troligtvis kommer det inte så långt, och kanske inte ens behövs om det är ett enkelt fel.
av mena
Har varit i kontakt med bilfirman och jag förklarade hur det var och en dag efteråt ringer de och säger att jag ska ta kontakt med en verkstad och be dem fixa felkoden. Så nu är tid bokad och allt ser ut gå smidigt till. Stor eloge till bilfirman som hjälper till och fixa detta utan gnäll.

Det sura är väl att jag var lite ivrig och försökte lösa problemet själv. Jag tror nämligen inte jag kan skicka fakturan på försöket att nolla felkoden och uppdatering av mjukvara. Mjukvaran gick på 400kr och nolla felkoden 175kr.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]