Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av amazontommy
Efter ett intimt besök av ett rådjur fick jag byta höger lamphus och blinkers samt banka fason på motorhuven(Bil=V70 2.4 GLT - 97).
Efter besök hos skroten och montering av bra begagnade delar fungerade allt 100%. Nästa gång jag ska ha bilen funkar inte helljus, blinkers och fjärrlåset. Hittar en brunnen säkring (nr 13) men vid byte sätter larmet igång och säkringen ryker direkt.
Imobilizer har slagit till så bilen är numera trädgårdskonst istället för praktiskt transport medel. Suck..... :evil:
Har alltså en kortis någonstans. Några tips var jag ska börja leta?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Eftersom det uppstod efter smällen så känns det mest logist att börja kika över kablarna till höger ljusen, kontrollera alla jord punker, kontroller att ingen kabel kommit i kläm osv.

Ryker säkringen på en gång eller bara när du slår på tändningen?
av Kena
Sitter liten brytare i huvlåset. Kolla så inte de trådarna ligger i kläm. Har du bytt lampor? isf kolla så det inte är 24V lampor.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kena skrev:Sitter liten brytare i huvlåset. Kolla så inte de trådarna ligger i kläm. Har du bytt lampor? isf kolla så det inte är 24V lampor.
Brytaren sitter i vänster huvlås så vitt jag vet. Visst skadar det inte att kika det också, men...
av Kena
Lucif3r skrev:
Kena skrev:Sitter liten brytare i huvlåset. Kolla så inte de trådarna ligger i kläm. Har du bytt lampor? isf kolla så det inte är 24V lampor.
Brytaren sitter i vänster huvlås så vitt jag vet. Visst skadar det inte att kika det också, men...
Jo just, det gör det nog. Går larmet om det är kortis i någon kabel när man larmar på?
av Tommty
Kena skrev:
Lucif3r skrev:
Jo just, det gör det nog. Går larmet om det är kortis i någon kabel när man larmar på?
skulle nog säga att anledningen varför det larmar är väll för att han larmade bilen på kvällen och på morgonen då allt ballade ur så larmades inte larmet av när han öppnade dörren.

v70'sarna blinkar väll när den larmar på, och blinkar inte om nåt inte är korrekt låst. tror inte den låter eller nåt.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]