Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kunde inte hålla mig utan var ut och pillade en liten sväng idag å :P

Slipade och svetsade lite mer på skärmkanten så nu är de bara svetsning kvar på insidan sen spackla :D
Bild

Grejja även lite med skuffen/bakskärmen å lagade lite där å sen lär ja försöka pressa in skärmen :)
Bild

Ingen som har en bättre skuff till äldre 240 för en överkomlig sedel? :)
Bild

Inte ens inkörd :D
Bild

Köpte lite grejer till bilen tills på lördag då de blir ett kanske stort ryck så de går att besikta snart! :D
En bild på grejerna :) (Dom har sluta tillverkat sverigewunderbaumsen så passa på att köpa dom sista OK hade :P )
Bild

Ha det bra alla! :D
SA4AQS skrev:Är inte det där är ett utbytes instrumet för i och med dem röda siffran? Eller det kanske ska vara så på gammla 240.
Det var först på 740 (och 240?) 1984 som dom började med röd siffra för utbytesmätare har jag förstått
Tjenare alla tappra läsare! Varit lite lungt på updatefronten men har varit i garaget å greja lite iallafall :)

Slipade ur hjulhuset :)
Bild

Va rostigt så fick laga lite :)
Bild
Kommer kort senare på hur hjulhuset blev glömde :)

Freddie (Valvetrain på garaget) spacklade och slipade så de blev bra efter skärmkantsbytet! :)
Bild

Klart målade bakskärmen och allt så det ser bättre ut :)
Bild

Målade även plåten bak :)
Bild

Sen fixade jag rosten i golvet bak, målat bara kitt som fattas :)
Bild

Börjat fixa med andra bakskärmen :)
Bild

Hade på lite färg på fälgarna så det ser lite bättre ut :)
Bild

Ett måste på fredagen ;)
Bild

Golvet höger bak som jag kittat underifrån så ska på underredsmassa där sen är det klart :)
Bild

Rostskyddat lagningen vid skuffen underifrån så det håller sig nått år :) (Vet inte varför bilden har vridit sig...)
Bild

Stoppat tillbaka baksäte och passagerarstolen :)
Bild

Börjat samlingen ;)
Bild

De vart allt nu kanske kommer mera bilder nån dag framöver :) Är inte mycket kvar nu innan man kan prova besikta! De största kvar är väl bromsarna som ska motioneras upp så dom inte ligger på så mycke så bilen står still i nedförsbacke utan handbroms eller växel i ;)

Allt för mig! Kommentera på!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]