Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sweddan
Hej allihopa!

Den här helgen började inget bra. Fick åka hem från jobbet och bogsera hem frun då hennes bil (855a GLT -96) gick som en påse nötter.
Den gick grymt orent och inte på alla cylindrar. Började riva ner lite och fann detta....

Bild

Bild

Bild

På den sista bilden har jag markerat med röd pil ett hål. Det har släppt en bit metall där????? Antar att det är därför det är som det är. Det konstiga är att det var som rent vatten i fördelarlocket?? Inte glykol eller bensin, utan rent vatten och olja....

Hur ska jag lösa detta???????
Senast redigerad av 1 sweddan, redigerad totalt 0 gånger.
Ok...

Blev inte så mycket klokare tyvärr. Är det en separat "ring" som tätar eller är det själva ventilkåpan? Kan man ta av ventilkåpan utan problem? Är det en packning däremellan eller hur är det tätat? Går det att laga?
En ny packbox var lösningen på problemet. Då jag aldrig bytt en sån tidigare var man lite fundersam. Eftersom den gamla bara ramlade ur. Nu vet jag att så ska det inte vara :) En ny inknackad packbox gjorde iallafall susen så nu går bilen bra igen :)
P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?