Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xuri
Ni ska även ha i beaktning att vissa däck blir platta väldigt lätt/fort om bilen står still mycke...

Mina gamla nokian Z däck kunde stå flera dagar utan att bli platta.
Mina nya bridgestonedäck jag köpte i somras till gamla bilen, max 1,5 dag sen hoppade å skuttade de som fan första 5km:arna...

Se om ni kan låna nån kompis däck å fälgar eller liknande bara för å utesluta å ni får kanske lägga 40min jobb å ge polarn ett flak öl :p

jag skulle nog vilja säga att vibrationer kommer från däck å fälgar i 80-90% av fallen.
å jag bryr mig faktiskt inte om ifall de är nya grejer då de kan vara fel på dom också :P
av volvov702002
tror på däcken med, så ska därför ta sommarhjulen från 850in o montera för dom vet jag är felfria, inte en vibration på 850in . Kanske fel dimension men får gå ändå bara för att uteslutan.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Xuri skrev:Ni ska även ha i beaktning att vissa däck blir platta väldigt lätt/fort om bilen står still mycke...

Mina nya bridgestonedäck jag köpte i somras till gamla bilen, max 1,5 dag sen hoppade å skuttade de som fan första 5km:arna...

Se om ni kan låna nån kompis däck å fälgar eller liknande bara för å utesluta å ni får kanske lägga 40min jobb å ge polarn ett flak öl :p

jag skulle nog vilja säga att vibrationer kommer från däck å fälgar i 80-90% av fallen.
å jag bryr mig faktiskt inte om ifall de är nya grejer då de kan vara fel på dom också :P
Kör 7mil om dagen så platta däck har lite svårt att tro..borde rätta till sig efter några kilometer?
av Xuri
Jackson75 skrev:
Xuri skrev:Ni ska även ha i beaktning att vissa däck blir platta väldigt lätt/fort om bilen står still mycke...

Kör 7mil om dagen så platta däck har lite svårt att tro..borde rätta till sig efter några kilometer?
ja de rättar till sig efter några km :)
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]