Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle vilja se en förändring i kupén för att få sensus-skärmen närmre föraren. Ska de införa touch-screen på den känns den ganska felplacerad så där långt upp/bort.
Har V70 my14 fått tillbaka motortempmätaren? e nått jag verkligen saknar på v70 my13
Rikard
av perhall
Det är 19" fälgar på bilden va?
Det brukar ju generellt ta ett tag innan man vänjer sig vid uppdateringar och inte ovanligt att marknaden efter ett tag gillar de nya modellerna bättre! Inte jättemånga som hellre kör en 855GLT-97 än en V70 170-97 - men när den var ny var det vanligt att marknaden föredrog 850:n...
PH
Enig! Min sønn kjøpte ny v40 i 2004, den nye var kommet, men vi synes den var rett og slett stygg. Og v50 synes vi var fæl med de digre baklysene! Den eneste bilen som ikke ble penere med tida var ford sierra! :D :) :D
Användarvisningsbild
av Perc
Tycker Volvos senaste facelift är intressant och mycket konstigt på samma gång. Det märks att man varit lite osäker på designen de senaste åren och nu håller på att försöka hitta tillbaks igen.

S60, V60 och dom andra nykomlingarna fick ju ett helt nytt utseende som påminner rejält om de gamla modellerna S80 och V/XC70. Som vi ser här på bilderna så fick de gamla modellerna bara försiktiga modifieringar. Det är ju i sig helt naturligt att man inte vill kosta på nya karossverktyg etc till en gammal modell, men att de nyare modellerna efter facelift börjar se ut som de betydligt äldre syskonen är intressant.
Användarvisningsbild
av Perc
2013xc70 skrev:Enig! Min sønn kjøpte ny v40 i 2004, den nye var kommet, men vi synes den var rett og slett stygg. Og v50 synes vi var fæl med de digre baklysene! Den eneste bilen som ikke ble penere med tida var ford sierra! :D :) :D
:-O)

Jag hade en Sierra av sen årsmodell och tycker fortfarande att sedanen från 1991-1993 är det snyggaste Ford gjort före nuvarande (utgående) Mondeo.

Förutom Taunus Coupé, den var fin. 8)
Här finns fler bilder på MY14:
http://www.gp.se/ekonomi/1.1313904-volv ... modellerna

Ser ut som att det "bara" är att byta ut baklysen och främre stötfångare rakt av...?! :P
(Men troligtvis så är säkert fästen mm ändrade för att det inte ska vara för lätt)...
Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider[…]

Volvo car UX

Chattade precis med Volvo support, och planen &aum[…]

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]