Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hoganb
Tacksam för den hjälpen så jag kan köpa nya innan jag plockar ur dem gamla.
Gärna både fabrikat och nummer.
Förslag på var man kan köpa dem billigt är inte fel heller :)

Micke
av Tim
hoganb skrev:Tacksam för den hjälpen så jag kan köpa nya innan jag plockar ur dem gamla.
Gärna både fabrikat och nummer.
Förslag på var man kan köpa dem billigt är inte fel heller :)

Micke
Volvo original stift!
av dalldall
köp en ny bil med! behöver inte vara original stift, jag har alltid kört på biltema, vill eller vågar man inte det så bara o googla så hittar man det som passar plånboken o bilen.
av hoganb
dalldall skrev:köp en ny bil med! behöver inte vara original stift, jag har alltid kört på biltema, vill eller vågar man inte det så bara o googla så hittar man det som passar plånboken o bilen.

Förstår inte kommentaren "köp ny bil med" Rätt onödig och långt ifrån det jag frågade om.
av hoganb
d98josu skrev:http://www.driven2automotive.com/
NGK BKR6EIX (modell 6418)
Kostade 370 kr för 5 stift inkl frakt. Autoexperten tar hutlösa 250 kr st för dessa stift. Tror inte de är super mycket bättre än vanliga NGK/Bosch men priset var så billigt att man inte kan förlora nått. Tog 7-8 dagar att få hem dem.

/ Johan
I vilken bil(motor) har du satt de stiften? Hur går bilen efter bytet?
Användarvisningsbild
av Funk
Trimmat ? Om inte kör på original. Boschstift på MECA är även dom vettigt prissatta , runt 400:- för 5..

/Thomas
av hoganb
Funk skrev:Trimmat ? Om inte kör på original. Boschstift på MECA är även dom vettigt prissatta , runt 400:- för 5..

/Thomas
Ej trimmad! Har du nummer på bosch stiften?
Är det så att Bosch är bättre än NGK till Volvo?

Vet att NGK är bättre än Bosch till VW tex. Intressant det där!

Original stiften är det "vanliga" stift eller är det Platina??
av dalldall
hoganb skrev:
dalldall skrev:köp en ny bil med! behöver inte vara original stift, jag har alltid kört på biltema, vill eller vågar man inte det så bara o googla så hittar man det som passar plånboken o bilen.

Förstår inte kommentaren "köp ny bil med" Rätt onödig och långt ifrån det jag frågade om.
någon skrev en kommentar volvo original, det tycker jag e onödigt därför jag drog till med köp ny bil med!
Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]

OTA 4.xx

Har ni fått OTA 4.xx ännu. Jag fick med[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]