Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
MartinS skrev:
Petzzon skrev:
Betyder ett B att den är modell A? vad skulle det stått om det varit en 11B?

/Peter
Position 10 gör ingen skillnad på om det är en MY11A eller MY11B. B på position 10 är MY11 rätt och slätt. För att avgränsa MY11A och MY11B får man ta reda på när brytpunkten var i löpnummret (de sista 6 siffrorna). Är det intressant kan jag nog kolla upp vid vilket nummer MY11B började.

/Martin
Då är jag med igen, i övrigt spelar det mindre roll när 11B började tillverkas.
av pergrein
MartinS skrev:
perhall skrev:
Det händer ju faktiskt att säljare skriver 2011 när det är en MY12 som är tillverkad och uttagen 2011. Att den skulle fått 12:ans bakrutearm känns märkligt annars.../PH
Fast den är uttagen Februari 2011 och chassienumret har ett B i position 10 vilket säger att det är en MY11a.

Kanske kom den nya torkaren till MY11B, jag kan ha fel där.

/Martin
När man kollar på andra sena MY11:or så har dom samma torkare som denna T6:a så det kom nog med på alla MY11b...

Edit: verkar vara blandat, vissa har och vissa har inte...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vi har en tidig MY11B XC60 med sensus och den har den gamla (snyggare) torkararmen, så jag tror nog den kom till MY12 annars har dom väl bara kört på tills lagret på den gamla tagit slut. :)
av Petzzon
Nu är det testat, T6 :an är en grym dragbil, orkar hur bra som helst. Förbrukningen stannade på 14,5l/100km vilket får anses riktigt bra med en vagn på drygt 2000kg bakom, total reslängd 21 mil och jag låg större delen av tiden på 85 km/h.
Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:Nu är det testat, T6 :an är en grym dragbil, orkar hur bra som helst. Förbrukningen stannade på 14,5l/100km vilket får anses riktigt bra med en vagn på drygt 2000kg bakom, total reslängd 21 mil och jag låg större delen av tiden på 85 km/h.
Jag sa ju det :-)

Kul att du verkar nöjd!

/Martin

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]