- ons 13 mar 2013, 08:48
Rutan i förardörren hamnar snett sista tredjedelen ungefär. Ibland klonkar det till lite obehagligt som om något går sönder. Rutan går att köra hela vägen ner men det känns lite riskfyllt. Uppfärden går långsamt och låter ansträngt.
Någon som känner igen detta? Tips på åtgärd?
Gissar att jag kan ta bort dörrsidan och titta på fönsterhissens mekanik, kanske nåt glidspår/hjul som är defekt. Men avvaktar tills det blir varmare ute innan jag börjar bända på plast och clips som håller fast dörrsidan.
Så här ser det ut på förarsidan, samt en referensbild på passagerarsidan hur det egentligen ska se ut:

Någon som känner igen detta? Tips på åtgärd?
Gissar att jag kan ta bort dörrsidan och titta på fönsterhissens mekanik, kanske nåt glidspår/hjul som är defekt. Men avvaktar tills det blir varmare ute innan jag börjar bända på plast och clips som håller fast dörrsidan.
Så här ser det ut på förarsidan, samt en referensbild på passagerarsidan hur det egentligen ska se ut:
Mvh Martin
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08