Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Har märkt ett konstigt ljud från bakre delen av bilen nu när det är en hel del ojämnheter på vägarna.. Låter som om det skulle va något i bakluckan som ligger löst och far runt. Låter lite som ett "klånkande" eller gnisslande ljud när man kör där det är det minsta ojämmt. Har försökt lokalisera var det kommer ifrån men har inte lyckats, tänkte om det var något i reservhjuls baljan som låg löst men icke.

Bilen i fråga är en V70 2010 drive, som gått ca 5800 mil, var inne på 6000 mila service för typ 250 mil sen.
Har testat ruskat på bilen och lysnat men inte hört något då. Är lite rädd att det ska va något som måste åtgärdas, men tänkte fråga här innan jag åker in till verkstaden och kollar. Om det är någon som har tips, eller vet om det är någon sjukdom på någon del
Lägg lite fett på de två svarta klackarna som "lucklåset" går mot, då blir det garanterat tyst. Samma fel på min bil då den var nyköpt. Jag trodde bakvagn var slut ...
Jag tror man ska använda ett vitt fett vad det nu är. Men det kanske någon annan har kläm på.

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?