Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det där med ironi är så svårt på det härans internet... :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
dst02 skrev:
KKR skrev:Sådana, vad då? Volvoägare eller?
Fanatikerna ja.
Ja det är väl på detta forum de skall hålla till, eller?
av 2444ever
joel80 skrev:Det där med ironi är så svårt på det härans internet... :roll: :lol:
:) inte det bästa mediet för ironi nej
av MattiasD
Jag är också volvolös, tom bil-lös, men v14 lägger jag troligen en order på en ny V70 MY14 med T4F motorn. Unviker man diesel, undviker man beviserligen många problem. Både med bil och miljö.
Användarvisningsbild
av sveax
Men på det här forumet får man ju numer inte vara positiv till Volvo, enligt denna tråd. Här skall man varra positiv till Ford eller SAAB, annars är man fanatiker. Vad har hänt?
av mattish
Jag var ironisk i mitt inlägg och jag tror att dom före mig var det också.

Men det är lite som Sverige i allmänhet. Man får inte vara stolt över att vara svensk...
av gsson
sveax skrev:Men på det här forumet får man ju numer inte vara positiv till Volvo, enligt denna tråd. Här skall man varra positiv till Ford eller SAAB, annars är man fanatiker. Vad har hänt?
Bekymret för min del var ju att man skrev att man hade problem med min dåvarande v70. Man blev påhoppad och fick mer eller mindre kastat i ansiktet att en Volvo var det ta mig faan inte fel på. Man blir idiotförklarad om man råkade säga nått som inte passade vissa människor på detta ställe. Så istället för att hjälpa så stjälper man bara för att man har andra erfarenheter. Tragiskt tycker jag.

Kommer aldrig mer att köpa en Volvo, tack vare åf och kvalitetsavsaknad på bil. Tråkigt då man jobbat för Volvo och åt Volvo.

Men, men jag förlorar inget på detta. Volvo förlorar en kund samt de i min omgivning som inte heller kommer att köpa nån Volvo. Hade på nått sätt känts skönt för samvetet att köpa nått som är svensktillverkat. Men då de inte vill ha mig som kund, så får de skylla sig själva.

Mina tankar om det hela.

//Mattias
Användarvisningsbild
av MartinS
gsson skrev:
sveax skrev:Hade på nått sätt känts skönt för samvetet att köpa nått som är svensktillverkat. Men då de inte vill ha mig som kund, så får de skylla sig själva
Testa koenigsegg, dom vill säkert ha dig som kund ;-)

/Martin
av gsson
MartinS skrev:
Testa koenigsegg, dom vill säkert ha dig som kund ;-)

/Martin
Och där fick jag för att jag var seriös. Fick vatten på min kvarn direkt...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]