Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrand
Hej.
Skall nu lämna in bilen för tredje gången för att den larmar om för låg kylvätskenivå.
Är det fler som har/haft detta bekymmer?
Anser inte att man skall behöva fylla på 1l vätska ett par ggr/år i kylsystemet. Det måste ju vara något fel. Har inte sett några läkage, så jag antar att det sugs in i motorn och skickas ut som ånga!
Sist påstod man att det var en slangklämma som var dålig och byttes ut. Men då som nu har jag inte kunna uppmärksamma något blått läkage i den vita snön.

Någon som haft samma bekymmer och fått det fixat?
av masol
Som sagt; Jo, jag har samma problem.......vart tar det vägen?? ?:-/ ?:-/
av Rådlös
Inte för att jag vet, men man kan ju tänka sig att det läcker bara när vätskan är uppvärmd och under (måttligt) tryck. Ett läckagetest med en tryckpump kanske är lämpligt?
av Xuri
volvo har vad jag vet haft problem med toppackningarna på sina lite nyare dieslar.

vet inte om dessa problemen även finns på bensinmotorerna ?
av chrand
Diagnos...
Ytterligare läckage mellan expansionburk och motor, dålig slang??
Konstigt att jag inte sett något spill i garage eller i snön på parkering. Det är ju trots allt nästan en liter som försvunnit denna gång.
Något borde ju funnits kvar som kan droppa ned på marken kan man tycka.

Och som vanligt inga reservdelar hemma, boka ny tid och trassla med reserv bill mm. :evil:
av masol
Nej, jag fattar inget ?:-/ ?:-/
Provtryckt & provtryckt. Inget i oljan, inget synligt läckage, inget fel enl. verkstad, men vätska försvinner.....frustrerad och trött :-O)
av masol
Knight8806 skrev:Det verkar som du har provat det mesta. Har du bytt packning? Lock? Tryckventil? Slang? Vattenpump?
Vet ej....känner att det inte är upp till mig som kund. Det får ju verkstaden fixa med. Bilen är ju trots allt helt ny......men man undrar ju vart det tar vägen.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]