Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte helt oväntat så har det börjat nötas bort färg/"läder" från det vita partiet vid vänster lår, insteget.
Även om kvalitén då kan ifrågasättas, så är det kanske min instigningsteknik som nöter lite extra (att sätta sig baklänges med fötterna utanför - slå ihop fötterna för att få bort smuts/snö - sen vrida in benen = extra nötning just på de ganska höga sidostöden på R-stolarna). Kanske måste vara mer försiktig med den här typen av klädsel...
Dessutom så färgar ju jeans av sig hela tiden så man måste vara där med div interiörtvättmedel och skrubba/torka/tvätta/smörja titt som tätt, och det sliter ju i sig.

Bilen har rullat 3000 mil för övrigt.

Hur som helst, det är inga jättenötningar ännu, men det lär ju bli värre med tiden så bäst att åtgärda nu gissar jag.

Så nu är frågan vilka produkter ni kan tipsa om? (känns lite overkill att lämna in den på en firma för så här lite utan att ens prova själv först).
Har hittat t.ex Touch-up pen från leathermaster och sedan en klarlack/top finish på det, erfarenheter?
Touch-Up-PenBild
Top finish

Vilken färg(kod) är det på det vita skinnet? Länkade touch-up pennan är "4545 offwhite" vilket låter ganska rimligt.
lacken är "matt" vilket också låter bra (finns en "glossy" också men det är väl inte rätt)

Så här ser själva skadorna ut, först en bild som det ser ut vanligtvis, sedan en bild när man torkat av sätet och fukt sugits upp i skadorna så de framträder mer:
Bild
Bild

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?