- mån 11 mar 2013, 21:35
Jag ska lacka ett par missfärgade backspegelkåpor. De är alltså olackerade orginal, "grovt nopprig" plast ingen blank yta. De ska lackas silvergrå, samt helst matt klarlack. Har sett att det finns 2-komponents klarlack på burk att köpa (som blandas och ska användas inom en vecka)
Är den tålig? Finns nåt bra alternativ?
Planerar annars att först (efter avfettning, isopropanol) lägga på plastgrund, sedan orginal bättringsfärg. Kan man sedan be lackerare lägga ett hållbart klarlackslager på detta? Dvs, funkar 2-3komp lack på bättringsfärg?
Är den tålig? Finns nåt bra alternativ?
Planerar annars att först (efter avfettning, isopropanol) lägga på plastgrund, sedan orginal bättringsfärg. Kan man sedan be lackerare lägga ett hållbart klarlackslager på detta? Dvs, funkar 2-3komp lack på bättringsfärg?
XC90 D5 -05
Servar & skruvar en hel del själv - Bytt/reparerat (på min och andras bilar) bl.a: Vinkelväxel, kupéfläkt, motorfästen, ICM-panel, instrument/knappbelysning, GPS, CAN/fiber.
Har DICE/Vida och hjälper gärna till! (norra Sthlm)