Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

opA skrev:Update:

Efter en tvätt i förra veckan märkte jag att jag fått fukt innanför strålkastarglaset för första gången så tänkte i samma veva som jag får täta om glaset likaväl ta bort audi-diodlisten som förra ägaren satte dit men som ändå inte varit igång sen jag köpte den. Original-pos.ljus är snyggare =)

Bild

.. ligger i detta nu i ugnen. Se hur detta kommer gå.. lite rädd för ballastern till helljuset men den ska nog klara ~70 grader har jag hört..

Fick även en beställning idag jag la i förra veckan:

Bild

2st backljus.. polaren satte dit de i sin V70N för ett par veckor sen och de lyser så in i h. så va tvungen att beställa likadana =)
2st nya pos.ljus blev de i samma veva.. den ena blinkar och den andra har börjat lysa grönaktigt nu och orkar inte ta tag i detta med garanti ännu en gång så testade beställa ett par nya.. hjälper inte de får de bli från någon annan firma =)
Vad va det för back lampor och vars tog du dom ifrån?? :)
Lucif3r skrev:Hehe, vad säger kvinnan i huset när du använder ugnen på det där sättet? :P
Singel :mrgreen:

---

Efter 10minuter i ugnen va de hur lätt som helst att få bort glaset då limmet blivit så pass mjukt !

Bild

4 clips runtom sen va de i princip bara att dra isär glaset !

Nu kommer kruxet att få igen alltihop.. haha. Nåja, får väl kika förbi Volvo i veckan och se vad de är för lim jag ska ha :)
Efter att ha fått isär strålkastarglaset så insåg jag att wow.. de kanske vore något att slipa och polera upp glaset..

Bild

Ser inte så värst fräscha ut :P
Så har hittat ett strålkastarkit på Bollnäs bilvård som jag funderat på att köpa men tänkte höra med en vän som kör sitt egna som rekondare om inte han kunde ta och kolla om han kunde göra lite magi med lite slippapper och hans polermaskin istället.. får se.

Att göra är att beställa nya 6000K lampor till halvljuset. Just nu sitter de 4300K i.. ser lite snyggare ut med just 6000K :)

Vad mer.. ja, försöker fortfarande få tid hos Autotech. Lite mycket att göra hos gubbarna just nu :)

Ja just det !

Glömde något mer jag fick en tanke att fixa nu när strålkastarna ändå är isärplockade.
( Tipstack till grillchips :D )

Måla/Lackera insatserna svarta !

Bild

Bild

Tyckte de blev riktigt fräckt ! :)

Får ta en funderare på de..
Ja de får bli en chansning ! Lämnar iväg strålkastarglasen för slipning och rubbning och strålkastarinsatserna för målning ikväll ! :)

Ska bli riktigt fräckt att se hur de blir..
grillchips skrev:Helt rätt! Ska bli spännande att se resultatet!
Nästa helg kommer resultatet ! :mrgreen:

Update !!!

Idag åkte äntligen fronten på ! :)
Med hjälp av Jimmie ( JimJimi ), Andreas ( AndreasBlidsberg ) och Kristoffer ( krille-k ) monterade vi front, rubbade upp dimljusen och massa annat skoj.

Bild

Så gaaaalet härligt med nylackerat. Fronten blev riktigt snygg. Tackar jag ytterligare en polare som jobbar som lackerare för !

Vi va lite delade om vi skulle montera dit gallret framför IC:n / under reg.skylten men jag tyckte de blev ganska snyggt utan.. eller ? Om inte annat får man väl sätta dit den senare.. får dock montera ner fronten igen :roll:

För de som undrar är mina strålkastare isärplockade och inte monterade på bild, mer om de senare.

Vi satte även dit de nya backdioderna ! Dessa lyser ruggigt bra !

Bild

Vänster: Halogen
Höger: Diod

Bild

Bild

Lyser förbannat bra ! :)

Så jag tackar så sjukt mycket för hjälpen idag, grabbar ! :)

Strålkastarna är nu bortlämnade för slipning/rubbing/polering samt insatserna kommer 2K-målas blanksvarta ! :D
Får hoppas de blir bra.. resultatet kommer nästa helg !
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 28

Intressant är också att Lyten med k&ou[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

Tysta sommardäck V90