- sön 10 mar 2013, 15:48
När jag tvättat bilen med avfettning, högtryck och svampat med schampo så om jag stryker med handen på t.ex. undre dörrsidorna (under sidolisten), så känner man en ganska oslät yta, som om små sand/gruskorn sitter kvar fast i lacken, eller om det kan vara vägsalt?
1. vad är det som känns och sitter kvar?
2. Vad är lämplig behandling? Lackrengöring med maskinbearbetning, eller rubbing?
Jag menar, är rubbing för mycket att gå på med, kan djuprengöring eller polish räcka?
Vad säger proffsen? :)
Bilen ser dock alldeles ren och skinande ut. Men man kan känna att ytan inte är lika blank och len som t.ex. huven.
1. vad är det som känns och sitter kvar?
2. Vad är lämplig behandling? Lackrengöring med maskinbearbetning, eller rubbing?
Jag menar, är rubbing för mycket att gå på med, kan djuprengöring eller polish räcka?
Vad säger proffsen? :)
Bilen ser dock alldeles ren och skinande ut. Men man kan känna att ytan inte är lika blank och len som t.ex. huven.
XC90 D5 -05
Servar & skruvar en hel del själv - Bytt/reparerat (på min och andras bilar) bl.a: Vinkelväxel, kupéfläkt, motorfästen, ICM-panel, instrument/knappbelysning, GPS, CAN/fiber.
Har DICE/Vida och hjälper gärna till! (norra Sthlm)