Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Var nog 3 år sedan jag senast vaxade min gamla 340 och det är nu dags igen hade jag tänkt.

Tänkte börja att rubba med Turtle Rubbing och sedan är jag lite fundersam till hurvida man måste satsa på något dyrare hårdvax eller om vad som helst duger när väl rubbingen gjort jobbet?
T.ex http://www.rusta.se/product.asp?product_id=574

Dock kostade den där 29kr senast jag kollade så nu kanske det inte skiljer så mycket mot att köpa en märkesgrej.

Litar inte till min förmåga att polera / vaxa med maskin så jag kommer utföra allt arbete för hand, vad rekommenderar ni att jag använder för något? duger en vanlig dammtrasa? ett gammalt lakan? ska jag satsa på sämskin eller kanske vanligt trassel? frågorna är många...

/Anders
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
lahegas hela rubbing serie är att rekomendera
av Gabber
jag brukar köra med sonax och tycker det är väldigt bra.
Användarvisningsbild
av hova_71
Personligen tycker jag sonax är det absolut bästa. Lätt arbetat och ger ett bra resultat.
av Stimo
3M eller sonax
av CTS
kan rekomendera autosmart . finns på micro . blir kanonresultat . :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Har dessutom fått låna en polermaskin nu, är de svåra att använda? något jag ska tänka på?

Självklart lägger jag upp före och efter bilder när jag är klar vol:-)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vet inte vad du har för maskin, men dom billiga brukar gå för fort. Några hundra varv/min är lagom. Blir lätt för varmt annars, och vaxet stänker på magen. :???:
Vax/rubbing som inte är gjort för maskin brukar man få späda lite med vatten, det torkar för fort annars.
Var försiktig med kanter och hörn, lätt att gå igenom så grundfärgen tittar fram om man kör med aggressiv rubbing.
Användarvisningsbild
av Brainy
Sparkz skrev:Vet inte vad du har för maskin, men dom billiga brukar gå för fort. Några hundra varv/min är lagom. Blir lätt för varmt annars, och vaxet stänker på magen. :???:
Vax/rubbing som inte är gjort för maskin brukar man få späda lite med vatten, det torkar för fort annars.
Var försiktig med kanter och hörn, lätt att gå igenom så grundfärgen tittar fram om man kör med aggressiv rubbing.
Får kika på hur snabb den är då!
Låter inte så roligt, kanske polera kanterna för hand?
/Anders
av Nilsson_89
det är inte jättesvårt att använda. jag är 15 år och vaxade min 740 med en maskin som hette pesto eller presto eller nåt sånt. Rätt lätt. :D

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Tack. Tro mig, jag har gått igenom instä[…]

Jag har mätt upp spänningen vid generato[…]

Ersättning inlösen 740 -88

Hej! Har tagit på mig att hjälpa en v&[…]