- tor 07 mar 2013, 21:37
Är nöjd med vår V70 D3 MY11, drygt 6000 helt problemfria mil, bästa stora kombin på marknaden tycker jag sett till ekonomi/funktion/innehav.
# God komfort i kupén, sköna stolar och väldämpad ljudnivå.
# Trygg o säker att köra, bra vägegenskaper sommar som vinter, väldämpad och tyst även vid körning på dåliga vägar.
# Skönt vrid i dieselfemman.
# Stående klassisk baklucka ger bra lastutrymme som är flexibelt och lätt att ändra efter behov
# Suveränt med dieselvärmare, snabb uppvärmning i auto läge och skönt att kunna starta via tiduret när det är riktigt kallt, jag underhållsladdar batteriet (CTEK) några gånger under vintern, har inte haft några problem med urladdat batteri.
# Hög säkerhetsnivå och driftsäkerhet.
Mindre bra saker;
# Har svårt att förlika mig med den elektriska handbromsen, skulle föredra den gamla spaken.
# Saknar en temp mätare, vet någon om det larmar vid för låg motortemp (defekt termostat), vid för hög temp kommer det väl ett meddelande skulle jag tro.
Ny XC70 beställd, lev om några veckor
# XC70 D5 AWD Momentum manuell
# Silver metallic
# Läder
# Hi-Techpaket med premium sound multimedia
# DAB radio
# Hörlursuttag bak
# Läderratt 3-ekrad
# Laminerat glas runtom
# Drag
# Back-kamera
# Elmotorvärmare
# Vinterhjul, dubbade Hakka 7 + Tempaspare reservhjul
Behåller även D3:an, har haft flera Volvo tidigare men ingen XC70, ska bli spännande, ser fram emot leveransen!
# God komfort i kupén, sköna stolar och väldämpad ljudnivå.
# Trygg o säker att köra, bra vägegenskaper sommar som vinter, väldämpad och tyst även vid körning på dåliga vägar.
# Skönt vrid i dieselfemman.
# Stående klassisk baklucka ger bra lastutrymme som är flexibelt och lätt att ändra efter behov
# Suveränt med dieselvärmare, snabb uppvärmning i auto läge och skönt att kunna starta via tiduret när det är riktigt kallt, jag underhållsladdar batteriet (CTEK) några gånger under vintern, har inte haft några problem med urladdat batteri.
# Hög säkerhetsnivå och driftsäkerhet.
Mindre bra saker;
# Har svårt att förlika mig med den elektriska handbromsen, skulle föredra den gamla spaken.
# Saknar en temp mätare, vet någon om det larmar vid för låg motortemp (defekt termostat), vid för hög temp kommer det väl ett meddelande skulle jag tro.
Ny XC70 beställd, lev om några veckor
# XC70 D5 AWD Momentum manuell
# Silver metallic
# Läder
# Hi-Techpaket med premium sound multimedia
# DAB radio
# Hörlursuttag bak
# Läderratt 3-ekrad
# Laminerat glas runtom
# Drag
# Back-kamera
# Elmotorvärmare
# Vinterhjul, dubbade Hakka 7 + Tempaspare reservhjul
Behåller även D3:an, har haft flera Volvo tidigare men ingen XC70, ska bli spännande, ser fram emot leveransen!