Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
Hej

Min vänstra motor verkar ha lagt av då den inte rör sig alls. Jag åkte till skroten och skruvade av en på självplock. Fick motorn för 100kr, men idag när jag koppla in den så fungerar inte den heller.

Jag öppnade upp motorn så man ser elmotorn osv inuti. När jag slår på tändningen så gör motorn ett litet spinn och stannar, sedan när jag kör spolarna så går den inte alls, bara min högra går.

Kan jag ha sådan otur att båda är trasiga? Både den som satt på min bil och den jag köpte beter sig helt likadant när de är inkopplade.

Testade även att ta kontakten från den fungerande torkaren på bilen och koppla in till den ny köpta motorn, gav inget det heller.

Hur ser bilprovningen på detta om man tar bort dem? Jag har xenon original.

Hittade en film på youtube där en kille monterat spolare istället, någon annan som gjort det?

Användarvisningsbild
av Axan
teddysoft skrev:Har du xenon original är det tvång på spolning, men inte på torkare vad jag vet.
Ok. Vet du om någon har monterat bara spolning på en sådan här bil. Han på videon har ju det men han vet ju inte vilken bild munstyckena kommer ifrån :P
Användarvisningsbild
av teddysoft
Ok. Vet du om någon har monterat bara spolning på en sådan här bil. Han på videon har ju det men han vet ju inte vilken bild munstyckena kommer ifrån :P
Det kan jag tyvärr inte svara på, men som sagt så är det bara tvång på strålkastarspolning med
högt tryck (nyare bilar har ju bara spolare), och som du skrev att det är original samt att du har
kombination av torkare/spolning så tror jag nog att besiktningen kan ha nån åsikt om detta (beror nog på vem man får :wink: ).
Användarvisningsbild
av Axan
teddysoft skrev:
Det kan jag tyvärr inte svara på, men som sagt så är det bara tvång på strålkastarspolning med
högt tryck (nyare bilar har ju bara spolare), och som du skrev att det är original samt att du har
kombination av torkare/spolning så tror jag nog att besiktningen kan ha nån åsikt om detta (beror nog på vem man får :wink: ).

Ok, får väll åka till skroten på måndag och fråga om man kan byta ut den.
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]