Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MrNorth skrev:Gällande det nya Sensus Touch, är det någon som vet om det bygger på samma mjukvara som Sensus, eller om det är helt omdesignat från scratch? Jag tror inte att Sensus som det är idag bygger på Android t.ex.

Detta gör mig lite orolig huruvida Volvo ska dumpa Sensus helt och hållet till förmån för detta "nya" Sensus som bygger på Android... inte så kul att köpa en ny bil för 400000 för att sen mjukvaran i den (som är en stor del i nya bilar) blir helt fryst i tiden utan nya features och buggfixar!

Jag väntar t.ex. fortfarande på att man ska få in Bluetooth 4.0 istället för 2.0 som används idag. Samt finns det massor som behöver göras i menyer, navigation, infotainment etc... den mest efterlängtade featuren är att kunna bläddra bland playlists via rattkontrollen. Nu måste man ju göra allt sånt i telefonen innan man går in i bilen, inte så vidare smart.

/H

Grunden i sensus har ju varit med sedan -07, -12 la de ju bara till en skärm i princip. Har man bara blåtandsanslutning till bilens övriga ljudsystem klarar man sig ju rätt lång med vilken surfplatta/telefon som helst idag. Du kommer ju aldrig kunna få alla Androids möjligheter i en Volvo.

Så för media räcker ju en blåtandsanslutning långt och i många år. Nu antar jag att det är för media de flesta suktar efter nya möjligheter.
Läste någonstans att orderstart för MY14 är vecka 14. Är det ristat i sten? Skulle lägga en beställning på en tjänstebils-V60 vid jul, men har nu avvaktat för att kunna få "det senaste". Någon som har inside information om när första bilen står i hallarna? Maj, juni?.... Intresserad av att rodda dom nya sportstolarna, ser smala ut för mitt breda arsle...
mgmannen skrev:Läste någonstans att orderstart för MY14 är vecka 14. Är det ristat i sten? Skulle lägga en beställning på en tjänstebils-V60 vid jul, men har nu avvaktat för att kunna få "det senaste". Någon som har inside information om när första bilen står i hallarna? Maj, juni?.... Intresserad av att rodda dom nya sportstolarna, ser smala ut för mitt breda arsle...
Informationen på beställningssidan ändrade uppskattat datum för beställningslistorna till v17, men jag ringde och pratade med en kille som sa att det var v14 som gällde. Är precis som du ute efter att få den nya faceliften på tjänstebilen men av någon anledning vill dom alltid att jag ska välja en gammal modell precis före modellskiftet (och så har det också blivit de senaste tre bytena...)

Håll tummarna för v14 (och att Black R finns kvar att välja, oddsen är väl inte direkt skyhöga) :-)-)
Droopy skrev:

Grunden i sensus har ju varit med sedan -07, -12 la de ju bara till en skärm i princip. Har man bara blåtandsanslutning till bilens övriga ljudsystem klarar man sig ju rätt lång med vilken surfplatta/telefon som helst idag. Du kommer ju aldrig kunna få alla Androids möjligheter i en Volvo.

Så för media räcker ju en blåtandsanslutning långt och i många år. Nu antar jag att det är för media de flesta suktar efter nya möjligheter.

Se gärna min kommentar i denna tråden, kring varför blåtand INTE är sålyckat för ljuduppspelning...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=90465

Vänligen
S
MrNorth skrev:
Droopy skrev:

Se gärna min kommentar i denna tråden, kring varför blåtand INTE är sålyckat för ljuduppspelning...

Vänligen
S
Där kan jag inte hålla med dig förstås. Testat både iPhone 4 o 5 i min bil och har inget som helst strul med något av de ting jag gör (Spotify, telefonboken och senaste samtal)
Måste säga att BT är mycket lyckat för uppspelning av ljud i min bil i alla fall :)

Problemet du belyser att den fastnar på "Streaming" brukar kunna avhjälpas genom att starta om BT på telefonen (det hänger sig ibland av någon anledning) och inte beroende på bilen.
På Swedespeed er det lastet opp bilder från Geneve i galleriet.
Et av bilderna av stolerna på XC60 viser et par nya knappor/ betjeningsmöjligheter.
Hva kan dette vara? Har Volvo endelig kommet med elektrisk justerbar svankstød?
Snygg innredning er det også med svart tak og ljusa stolar.
Se link for bilde:

http://www.swedespeed.com/cgi-bin/pro/e ... C01370.jpg
Norway skrev:På Swedespeed er det lastet opp bilder från Geneve i galleriet.
Et av bilderna av stolerna på XC60 viser et par nya knappor/ betjeningsmöjligheter.
Hva kan dette vara? Har Volvo endelig kommet med elektrisk justerbar svankstød?
Snygg innredning er det også med svart tak og ljusa stolar.
Se link for bilde:

http://www.swedespeed.com/cgi-bin/pro/e ... C01370.jpg
Japp, elektriskt svankstöd finns och det är knapparna närmast golvet. Dock vet jag inte om det enbart gäller Inscription (bilen på bilden) eller om det ingår med elektrisk stol.
MrNorth skrev:
Droopy skrev:

Vänligen
S
Som allt annat kommer det såklart alltid att finnas de som ochså har problem med blåtand och ljudstreamning.
I mitt fall fungrar det iaf tillfredställande, har provat en hel del telefoner i bilen och de fungerar alla med spotify och internetradio, ljudkvaliten är ju iaf inte den bästa i mina ögon på varken spotify el internetradio så om det är värt att lägga 15k på, el inhandla en Samsung GIO för 500SEK som gör samma sak lika bra/dårligt får var och en avgöra.

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]