Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linx
Hur vet man att en bil verkligen har R-design paketet förutom att se R-loggan på grillen?
av Lövet
Kolla på inredningen. Äka R-design har tvåfärgad skinninredning antingen vit/svart eller grå/svart.
av pergrein
Blåa mätartavlor, annan klädsel, mattkrom backspegelkåpor, andra fälgar, andra dimljuskåpor + list i mitten grill (på senare), annan ratt med emblem m.m

Mvh
Per
av perhall
R-design kan också ha en mörkgrå klädsel som inte är samma som den i Summum. Men det är ovanligt.
Sen finns det ju annat att gå på: finns alla detaljer? Det är inte många som orkar byta ut allt till riktig R-design: mätartavlor, chassidetaljer, klädsel, fälgar, rails... är bilen en T4 el 2,5FT MY11 så är det ju rätt sannolikt att den är riktig eftersom det var kampanj på R-design då. Är det en D5 MY10 är det kanske mer sannolikt att det inte är en riktig även om det finns. Har bilen en ägare är det sannolikt mer troligt att R-design inte är eftermonterat än om det är en skruvad f d taxi med sex ägare... etc./PH
av perhall
Zebraklädseln heter: läder M-grå/Beige EJ0E
Alternativ klädsel: Dynamic Helläder M-Grå EL01
till R-design
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
linx skrev:http://www.blocket.se/vi/45590941.htm
Det är bilen i länken ovan jag undrar om.
Det är inte en R-Design, det är en momentum med lite R-designplast i fronten.

/Martin
av linx
MartinS skrev:
linx skrev:http://www.blocket.se/vi/45590941.htm
Det är bilen i länken ovan jag undrar om.
Det är inte en R-Design, det är en momentum med lite R-designplast i fronten.

/Martin
Det var det jag tyckte också...
av perhall
Bilen ger mig dåliga vibbar. Jag misstänker att den är skruvad.
PH

Bump

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]