Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en D5 215 hk och dom 15 hk jag fick käns då vridet blir ett annet så är 15 hkkanske ingen raket men vridet gör att du känner skilnad 230 nu men det är bort plockat just nu då volvo söker efter misljud i motoren men dom säger att om det inte har med polstar att göra ska dom montera tilbaka chippet
Vad händer eg. om man köper en beg. bil privat med 7000 mil och BSR-trim, sen motorras vid 11000 mil? Jag får ingen ersättning från maskinskadan, utan får regressa mot Bernt och Eva som jag köpt bilen av.
På Volvo-firma... antar jag att de då betalar eftersom de inte kände till att bilen varit trimmad.
Hur som helst, oftast håller ju bilen bra även med trim, men nog är det lite läskigt om något händer.
PH
Användarvisningsbild
av ah17
Perra83 skrev:Köp mattish!

Majoriteten kör inte svetten ur bilen bara för att den får mer effekt med ny mjukvara.
Förvisso. Dock tänker jag såhär. Ägaren i fråga har åtminstone gasat så mycket så att han blivit sugen på ännu mer effekt.

Om motorn håller eller ej är inte frågan. Tror de flesta är överens om att höga effektuttag knappast är en aktivitet som förlänger livet på motorn eller drivlina.
ah17 skrev:
Perra83 skrev:Dock tänker jag såhär. Ägaren i fråga har åtminstone gasat så mycket så att han blivit sugen på ännu mer effekt.
.
Det har väl alla som någon gång tryckt gasen i botten? Vem vill INTE ha mer?

Jag tänker själv slänga in polestar i min T6:a nu i vår tror jag, trots att jag väldigt sällan ger fullt. Men när man väl gör det vill man ju ha det där lilla extra, bara för att det går.

/Martin
Jag tror motorer mår bra av att man kör hårt ibland givet att man har fräsch olja, som givetvis ska vara varm, och hanterar transmissionen rätt. Det stod tom tidigare i BMW:s instruktionsböcker: efter längre tids körning i stadsmiljö, kör en längre sträcka med minst 4000 r/m

Men kombon hård körning och chippad av annan än Volvo borde inte tala till fördel för livslängden...
PH
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]