Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GovertH
Hej, jag har en V70 Bi-Fuel '07 med en internt läckande gasregulator, bilen starta dåligt på morgonen och jag har gjort 'Freds bubbeltest' med många bubblor som resultat, så gasregulator måste bytas.
Jag ska inte byta direkt, men måste först spara lite pengar, fick en prisuppgift på 12.000kr från Volvo verkstad.

Min fråga är, kan jag tömma gastanken helt, så att det ingen gas kan läcker i luftiloppet (bilen måste då starta normalt igen, darmed sparar jagstartmotorn) på detta sätt jag kan köra bara på bensin tills jag har pengar för bytte av gasregulatorn.

Jag tänkte mig att släppa vakuumslangen under natten så tanken kan sakta tömma, eller är detta inte en bra idé? Eller är i alla fall inte en bra idé att tömma gastankar helt och köra bara på bensin några månader?

Jag ber för ursäkt för min dåliga svenska :oops:

Govert
av GovertH
Hej, tack för svaret det är verkligen en helt annan pris :) Finns dett någonstans en beskrivning hur regulatorn ska demonteras/monteras?

Mvh Govert
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Hejsan Govert,

För gas relaterade frågor kan jag rekommendera detta forum:

http://www.forumgas.se/forum/viewforum.php?f=32

Prova att söka där, dom har inte alla svar ang gas problem, men dom täcker de flesta.

Lycka till

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Tjena! Jag plockar ur lite delar ur en s60 och s&a[…]