Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Vilken subbas med inbyggd förstärkare skulle ni rekommendera till en V70 2005 som inte går på allt för mycket (ca 800-1500)?

Skall man sätta en mindre i utrymmet under golvet (som original) eller satsa på en lite större som enkelt går att plocka bort vid lastbehov?

Hur/var sätter man en sådan lämpligast?
Användarvisningsbild
av Loner
Jag tycker att du skall skaffa en original, den stjäl ju inget lastutrymme.

Visst den är dyr, men 800-1500 får du inte mycket att hänga i julgranen för....

/L
Användarvisningsbild
av Bosa
MDS har ju aktiva lådor, såg att de har slagit ner priserna nu så det finns två olika för under 1500:- men de är bara utrustade med 8" element. För 2k får du en med en 10" i.
BRL har en GAS med 12" och ett steg på 120W för 1498:-.

Har inte lyssnat på någon av dessa så jag vet inte hur det låter, däremot så har jag lyssnat på Volvos egen baslåda och det var ingen höjdare i mina öron iaf. Finns väl en risk att de jag nämnt tidigare inte låter så mycket bättre heller, åk iväg till MDS och BRL och lyssna vettja. Åk för all del även till Volvo och hör om det inte finns möjlighet att lyssna på Volvos bas också. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
är det viktigast att ha en Sub att visda upp, eller är det viktigare att ha bra ljud?
Användarvisningsbild
av martinot
CarMan skrev:är det viktigast att ha en Sub att visda upp, eller är det viktigare att ha bra ljud?
Bara att ha så bra och ren bas som möjligt inom mina ungf kostnadsramar. Ju mindre den syns och tar plats desto bättre (givet att ljudet inte blir lidande).

Ryms det med fet bas i tex reservhjulet så hade det ju varit allra bäst.

Näst bäst är om den lätt går att plocka bort och sätta dit efter behov.

Vad skulle du rekommendera?
Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]