Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Äntligen !!!!!!!

Bild

¤ Quaife-diff.
¤ Sachs performance kopplingskit ( lamell kommer nästa vecka )
¤ Elevate kräningshämmare

Nu är allt handlat, införskaffat och klart som behövs för ATM420-steget.. nu ska de bara monteras, mappas sen ska de köras !!!!

Lycklig ! :)
Ja då va de idag dags att få på insuget, IC:n och luftburken !

Åker upp till polaren på morgonen och vi ger oss på de.. bökigt till en början men i slutet känns de gött ! :)

Bort med luftrör, öppna luftfiltret och originalinsuget.

Bild

Började montera insuget..

Bild

Var lite bökigt att ta bilder under demon- och monterandet så fick bli före/ och eller efter bilder :)

.. de nya luftröret här näst:

Bild

.. sen på med luftburken..

Bild

Efter de var de bara att plocka ner hela fronten och satan vad den satt.. se om man kan få tummen ur och skicka iväg fronten på lackering nu så man slipper skadan som jag haft sen jag köpte bilen :)

.. och vad tittar fram där:

Bild

Original IC:n.. de va mig en söt liten plutt :)

Original VS Elevate IC:n

Bild

Bild

Monterat och klart:

Bild

..

Så va de klart !

Bild

Nu står den utan front då fronten ska skickas iväg på lackering.. så de enda som är kvar nu är att köra upp den såhär till Autotech så fort de finns tid !

Saknar redan pysljudet från de öppna filtret.. men men, effekt före pysljud :D
grillchips skrev:Härligt! Det här ska bli jävligt spännande! :D
:mrgreen: :-)-)
Lucif3r skrev:Montera en screampipe :mrgreen:

Men jisses vilken lite IC det sitter på dom där bilarna :shock: . Dom på 85x70 är ju typ 3 ggr så stora :roll:
Haha ja den var väl inte så mycket att hänga i granen.. men den räcker ju tydligen för org. hästarna :P
poseidon skrev:Spar ICn för det är ju vanligt att den går sönder just på V50.
Är de vanligt ? Nu kör jag ju med en Elevate IC och de har väl inte som vanlighet att de går sönder ?
Lackerings"projektet" påbörjat !

Då fronten blev nedmonterad i samband med IC-installationen så passar jag på att skicka den till polaren som får lackera om den. Fick med en skada på fronten från förra ägaren så kanske va dags att fixa detta nu :) Och när den nu ska lackeras skickar jag självklart iväg bagageskyddslisten ( om den nu kallas så ? ) som jag lyckades skada genom att backa in i en lyktstolpe förra året på Trollhättan-träffen :-(O) :oops:

Bild

Fick guidning och hjälp av Simon ( Down_ ) häromkvällen att ta bort den så nu är den iväg med.. gött att få bort lackskadorna på bilen ! :)
poseidon skrev:Nä men orginal.
Ska förhoppningsvis slippa ha original något mer ;)
opA skrev:som jag lyckades skada genom att backa in i en lyktstolpe förra året på Trollhättan-träffen :-(O) :oops:
Funkade inte backsensorerna? ;)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 28
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]