Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
skulle fälla ner högra baksätet en dag. skulle trycka på den där knappen som frigör halva baksätet så man får in ett parasoll.
Men det gick ju inte!

hur man än tryckte på knappen så hände inget. kändes som den var i friläge hela tiden, gav inget motstånd längre, men baksätet var spärrat. gick inte och rubba hur man än tog i.
inget låg i vägen. allt såg okej ut. det vänstra halvan gick o fälla ner som vanligt.
försökte pilla lite med en mejsel och kom åt en liten spärr, men det verkar vara som om det är 2 spärrar?? :???:
det är lite svårt o komma åt när en redan är uppfälld :cry:

en jag snackade med hade samma problem och V70 han med.
han hade lämnat in den på verkstan men dom kunde inte lösa det!

skumt problem.

hur gör jag. ??:-/
(det är inbyggd barnstol i och helskinn men det ska väl kvitta)

/Johan
Senast redigerad av 1 johan666, redigerad totalt 0 gånger.
"knappen" du flyttar har nog gått sönder. köp en ny & borra hål i den gammla så du kan få in en mejsel där o trucka på den riktiga knappen innanför
Din kompis måsta ha varit på en leksaksverksta, för självklart kan man lösa det!
CarMan skrev:"knappen" du flyttar har nog gått sönder. köp en ny & borra hål i den gammla så du kan få in en mejsel där o trucka på den riktiga knappen innanför

ja det går ju det med.
Men jag jämförde med andra sidan och hittade vilken spak man skulle trycka på.
och om man bänder upp lite försiktigt på själva skinnsätet så kommer man åt lite kugghjul.
sen tar man mejseln och petar på en svart arm inåt. så löser den spärren och släpper.

och när den var loss så kunde jag lossa kåpan och se att en plastdetalj var av. så jag gick till volvoaffärn och beställde en ny för 240kr.
(om bältet inte fungerar så beror det på att sätet inte är uppfällt... upptäckte det efter en irriterande stund.)
så nu funkar det :D

problemet löst!

/Johan

/Johan

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]

Ingen internetanslutning via SIM

Tack för svar, bilen skall in på servic[…]