- tor 07 mar 2013, 08:45
Att byta från en sån till en V70 gör ju att Volvon känns en smula trång, t ex är det smått plågsamt att få in tre barn i varierande ålder i baksätet, men även när jag jämför med min tio år gamla Mondeo är Volvon mindre på insidan.
Inte för att jag inte är nöjd med köpet, men Ford är inte så himla dåliga som många hävdar.
Peanuts skrev: Det jag tänker på med lastutrymmet är främst lasthöjden. Vi hade tidigare en schäfer som inte kunde sitta upp i bakluckan. Nu finns schäfern tyvärr inte kvar men likväl märkte jag av den begränsade höjden. Vi har en 7-månaders dotter och det går inte på något bra sätt att få in barnvagn och taxburarna i bakluckan. Men det är som du säger, lastutrymmen krymper på nyare kombi. T.ex. så är ju lastutrymmena i Audi A6, Skoda Octavia, Toyota Avensis, Mazda 6-serie mfl riktigt dåliga. Det är nästan bara V70 och Passat som har kvar den klassiska, raka kombiformen.Jag bytte precis från en S-Max 2010 till en V70 D4, om du var missnöjd med Volvons förbrukning kommer du nog inte bli gladare över Fordens. Annars var det en riktigt bra bil om man vill lasta mycket, det var inga som helst problem att köra tre barn, en fru och två svärföräldrar. En hel del småsaker kändes mer genomtänkta än i Volvon (elframruta, repeterande timer för dieselvärmaren, rattvolymkontrollen osv) men det är förstås en tristare bil att köra.
Jämför jag V70 med min gamla Ford Focus så har Fårrrrden exempel 9 cm högre lastytrymme, samma bredd men några centimeter grundare lastutrymme.
Vi har redan skaffat en ny bil och det blev en Fårrrd S-Max 2009. Hittills är vi mycket nöjda med den, det finns lastutrymme och lasthöjd i den i alla fall. :D Vissa saker saknar man från V70, andra saker är bättre med S-Maxen men så är det ju alltid när man jämför bilar.
Att byta från en sån till en V70 gör ju att Volvon känns en smula trång, t ex är det smått plågsamt att få in tre barn i varierande ålder i baksätet, men även när jag jämför med min tio år gamla Mondeo är Volvon mindre på insidan.
Inte för att jag inte är nöjd med köpet, men Ford är inte så himla dåliga som många hävdar.
V70II D4 Dynamic Edition 2013
+automat +elförarsäte +barnsäten +annat
+automat +elförarsäte +barnsäten +annat