Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mja.. Sambon har halvt lagt in veto mot vinge... Men jag sneglar ändå lite på skrotar.. skulle jag få tag på en ice-white för ett bra pris kanske det går att få igenom ändå. :)

Jag skippar att investera i andra fälgar i år i allafall. Det var dyrt nog med nya fälgar och vinterdäck.. så Dynamic Editions standardfälgar på 17" får duga fint i år. :)
Plus att jag ju jagar förbrukning med dom där jävla staplarna och då känns det dumt att gå upp på större fälgar just nu. :lol:

Fälgar är något jag skulle kunna köpa begagnat sen känner jag också. Det finns många som ju tröttnat på sina 18" och vill köpa större.. :)

Vad gäller våren är den väl på väg med sol och plusgrader senaste dagarna.. men än har vi många dm snö kvar och enligt väderleksprognoserna ska det bli ordentlig vinterkyla igen från och med typ i övermorgon.. Ner mot -15 på natten och typ 3-5 minusgrader på dagen. Det är ett tag kvar till man får byta till sommardäcken... :|
ah17 skrev:Har du tänkt på vad stänkskydden kommer att göra med förbrukningen?
Stänkskydden är så pass små, och sitter bakom däcken, så jag tror inte de gör speciellt mycket för förbrukningen. Skulle förvåna mig om de ändrar luftmotståndet nämnvärt. När det gäller större däck är det ju annat än högre luftmotstånd som påverkar, där är det ju t.o.m uttalat från Volvo att med andra däck får man högre förbrukning.
joel80 skrev: Fälgar är något jag skulle kunna köpa begagnat sen känner jag också. Det finns många som ju tröttnat på sina 18" och vill köpa större.. :)
Hehe, ja jag har hört att det finns en uppsättning 18" cratus någonstans i centrala Gävle, någon tok som hänger på ett volvoforum som fick för sig att byta till 20". :lol:
Jag vill dock köra några mil på 20"arna innan jag bestämmer mig för om jag ska sälja 18" eller ej.

Klart du ska ha vinge, 3000kr och det lyfter verkligen utseendet! (i mina ögon)

mvh
Anders
Haha.. Ja jag får väl se hur jag känner med det där framöver. :) Det är nog bra att du har dom som reserv en säsong.. ;)
joel80 skrev:Så har ser det ut i min gadget-bil när jag har alla gadgets igång.. :) Ni som gillar det "clean" får blunda. Jag har satt fast GPS och mobilhållare med Broddit-hållare och dashcamen med sugplopp där uppe. I mitten har jag också tillfälligt en GoPro-kamera för ett jobb jag gör..
Bild

Har fått tag på fina begagnade svarta backspegel-kåpor nu också och ska byta från de vita.. får se om det blir snyggt.
Lägger upp en bild när jag fixat det.

Vad är det för telefon du har där? Samsung ser jag men vilken modell? För att få en storleksuppfattning bara. Har själv en Samsung Note II jobbtele på ingång och undrar om den täcker upp hela instrumentbrädan!? :)
Har också en likadan GPS som kanske får flytta ner dit från rutan.
Mage skrev:
joel80 skrev:Så har ser det ut i min gadget-bil när jag har alla gadgets igång.. :) Ni som gillar det "clean" får blunda. Jag har satt fast GPS och mobilhållare med Broddit-hållare och dashcamen med sugplopp där uppe. I mitten har jag också tillfälligt en GoPro-kamera för ett jobb jag gör..
Bild

Har fått tag på fina begagnade svarta backspegel-kåpor nu också och ska byta från de vita.. får se om det blir snyggt.
Lägger upp en bild när jag fixat det.

Vad är det för telefon du har där? Samsung ser jag men vilken modell? För att få en storleksuppfattning bara. Har själv en Samsung Note II jobbtele på ingång och undrar om den täcker upp hela instrumentbrädan!? :)

Haha, kom til å tenke på dette bildet når jeg så din bil!

Bild
Mage skrev:
Spoiler »
Det är en Samsung Galaxy S3.
Min sensusskärm är tyvärr bara den lilla 5"...
Raymond skrev: Haha, kom til å tenke på dette bildet når jeg så din bil!
Spoiler »
Hahaha.. fantastiskt! Men riktigt så där illa är det inte i min bil.. ännu... :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]