Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ah17
ansjo skrev:
gsson skrev:Ytterligare en till listan som gjort sig av med sin V70 DrivE. Kan inte vara en slump.
Säkert inte, för alla andra bilmodeller byts ju aldrig ut :roll: ... :mrgreen:
Precis och DrivE:n är väl en av de vanligare också så rent statistiskt så borde ju fler byten ske då.
Användarvisningsbild
av SvenB
Har varit Volvolös i tre år (2006-2009) sedan 1970. Det skall inte upprepas.
av gsson
ah17 skrev:
ansjo skrev:
gsson skrev:Ytterligare en till listan som gjort sig av med sin V70 DrivE. Kan inte vara en slump.
Säkert inte, för alla andra bilmodeller byts ju aldrig ut :roll: ... :mrgreen:
Precis och DrivE:n är väl en av de vanligare också så rent statistiskt så borde ju fler byten ske då.
Aha! Det är precis så det är. Aldrig Volvo det är fel på, enbart förarna... :/
Användarvisningsbild
av apersson850
Det där är bara trams. Naturligtvis blir det fel på alla tekniska produkter, oavsett vem som konstruerar och producerar. Hur det än kollas och verifieras händer det nåt i såpass komplexa produkter. Sen är det förstås olika om man har mer eller mindre tur när man köper nåt. Målet är noll fel i många verksamheter, men inte i alla.
av Peanuts
ah17 skrev:
Peanuts skrev:Den här bilen var den första nya bilen jag haft och jag levde i villfarelsen att det skulle borga för 3 års problemfritt bilägande. Tyvärr visade sig verkligheten vara en helt annan och jag har aldrig så mycket problem med någon annan bil jag ägt tidigare. Även om de flesta felen har fixats till på verkstad relativt snabbt så har det blivit en massa extrakostnader för mig i form av hyrbilar(25% av kostnaden vid Volvo assistans) samt mycket praktiska problem kring hämtande och lämnade på verkstad.
Det var mina tankar kring Volvo V70, jag hoppas att ni andra har haft bättre tur med era bilar och att ni är nöjda med dem.

/P
Det är tråkigt när det blir så här. Tråkigt för dig och tråkigt för Volvo. Volvo går nu miste om en kund som de kunde behållt ifall de spelat sina kort rätt. Alla kan vi göra misstag (måndagsex) men det är hanteringen av dessa som kan vara skillnaden mellan att sänka eller stärka ett varumärke.
Precis, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
Användarvisningsbild
av SvenB
Lycka till med din Ford, de är säkert helt felfria.
av Peanuts
KKR skrev:Lycka till med din Ford, de är säkert helt felfria.
Felfria är de definitivt inte, men hittills så har jag haft tur med de jag har ägt.
Användarvisningsbild
av apersson850
Och bara för att bekräfta regeln kan jag säga att jag har haft en enda Ford (då menar jag en med Ford-märke på, inte en Volvo under Ford-eran) i mitt liv, och en värre bil än den till att krångla har jag aldrig hört talas om. Det enda som fungerade oklanderligt var motorn, men den hade Ford köpt från en annan biltillverkare.
av perhall
[youtube][/youtube]
KKR skrev:Har varit Volvolös i tre år (2006-2009) sedan 1970. Det skall inte upprepas.
Du gör mig nyfiken, vad kan det ha varit för bil?/PH
av mattish
Att det är samma bredd i en focus som i en V70 är, vad jag tror, skitsnack. Höjden på utrymmet håller jag med om, den är ganska dålig i V70in och det är den som jag saknar från passaten. 20cm bredare bagage än passaten som vi hade (2009).

Och mer fel än någon annan, nja. Du nämner vibrationerna och dyr service. Vibrationerna är väl det enda motorrelaterade. Att servicen är dyr borde ju inte du behöva bry dig om eftersom det är en tjänstebil (så länge det inte är ditt eget företag). Hur långt körde du med den?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]